نسخه چاپی

رشد 6 درصدی سرطان سینه در ایران

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: روند رو به رشد بیماری سرطان سینه در ایران نزدیك به 6 درصد در سال است كه وضعیت را در حدی تقریبا خطرناك قرار داده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، دکتر علی اکبر پیوندی روز چهارشنبه در افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی سرطان پستان افزود: البته آمار سرطان سینه هنوز در ایران به رقم کشورهای صنعتی نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با دقت نظر روی ابعاد مختلف بیماری از جمله بحث های پایه، بالینی و درمان های مدرن تلاش داریم همه گروه های مرتبط با تشخیص و درمان را کنار هم جمع کنیم و به نگرشی جامع در مراقبت گروهی در معالجه بیماران جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به سابقه موفق برگزاری 10 سال کنگره بین المللی سرطان سینه در ایران گفت: در تمامی این سالها تلاش شده است با تعمیق علمی این بیماری از سطح مولکولی تا بالین و جامعه صورت گیرد تا پاسخگوی نیازهای مردم به ویژه زنان در کشور باشیم.

به گزارش ایرنا رییس دهمین کنگره بین المللی سرطان پستان در این همایش اظهار داشت: در این کنگره 33 سخنرانی، 20 کارگاه علمی و 10 پنل تخصصی برگزار می شود.

دکتر محمد اسماعیل اکبری از برگزاری کنگره مردمی شفا یافتگان از سرطان در حاشیه این کنگره خبر داد و گفت: با این کار به دنبال ادای دین جامعی به داوطلبان علم هستیم.

وی افزود: در این همایش، تازه های جراحی در قالب کارگاه های علمی و سخنرانی های تخصصی، تازه های تشخیصی و درمان های جانبی از طریق رادیوتراپی و شیمی درمانی و عوامل موثر ژنتیکی در ایجاد سرطان ارائه می شود.

رییس مرکز تحقیقات سرطان اظهار داشت: در این دوره از کنگره، تحقیقات ملی ایرانیان در محک مقایسه با دانشمندان معتبری از سایر کشورهای جهان قرار می گیرد که منجر به پالایش علمی لازم برای فراگیران خواهد بود.

به گفته وی دهمین کنگره بین المللی سرطان پستان میزبان 14 مهمان از کشورهای آمریکا، اتریش، بلژیک، سوییس، ترکیه، ایتالیا و عمان است که تجربیات خود را در قالب کارگاه های علمی و سخنرانی های تخصصی ارائه خواهند کرد.

دهمین کنگره بین المللی سرطان سینه تا هشتم اسفندماه در تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برپاست.

۱۳۹۳/۱۲/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...