نسخه چاپی

نفوذ داعش به كشورهای شرق آسیا

این روزها از كشورهای شرق آسیا نیز خبر می رسد كه داعش در منطقه مسلمان نشین كشور چین نیز نفوذ پیدا كرده و تحركات این گروه تروریستی در این منطقه موجب شده تا ناآرامی های متعددی در این منطقه به وجود آید.

به گزارش نما به نقل از راه دانا نزدیک به 4 سال است که گروهک های تروریستی در منطقه خاورمیانه اقدام به آشوب افکنی و جنگ و خون ریزی کردند و هدف اصلی آنها که با اهداف صهیونیست، آمریکا و انگلیس نیز پیوند خورده بود، اسقاط رژیم حاکم بر سوریه و به زیر آوردن بشار اسد از جایگاه ریاست جمهوری این کشور بود. اما ایستادگی ارتش سوریه موجب شد تا پروژه سقوط دولت اسد تا به امروز خنثی بماند.



گروهک های تروریستی برخواسته از فرمان صهیونیست ها وقتی دیدند توان پیشبرد اهداف خود در سوریه را ندارند، برنامه حمله به عراق را طراحی کرده و این کشور را به خاک و خون کشیده و بسیاری از مردم این کشور را قتل عام و گروهی دیگر را نیز آواره بیابان ها کردند.



داعشی ها که مدعیان حکومت اسلامی شام و عراق بودند، اما مقاصد دیگری نیز داشتند که مهمترین آنها تخریب وجهه مسلمانان در دنیا بود. نمونه بارز این مسئله نیز ماجرای نشریه شارلی ابدو بود که اقدامات این جریان با نام اسلام، به تخریب وجهه مسلمانان در غرب اروپا منجر شد.



چین، مقصد جدید داعش



این روزها اما از کشورهای شرق آسیا نیز خبر می رسد که داعش در منطقه مسلمان نشین کشور چین نیز نفوذ پیدا کرده و تحرکات این گروه تروریستی در این منطقه موجب شده تا ناآرامی های متعددی در این منطقه به وجود آید.



اعضای گروهک داعش به منظور ادامه رفتارهای ضد اسلامی خود و برای تخریب وجهه مسلمانان، این بار پس از اروپا به کشورهای شرق آسیا روی آورده و تفکرات تکفیری خود را در میان مسلمانان کشور چین پیاده می کند.



البته گروهک تروریستی داعش و حامیانش برای پروژه اسلام هراسی خود، برنامه هایشان را فقط معطوف به اروپا و شرق آسیا نکرده اند و از چچن نیز خبر می رسد که در این کشور نیز تفکرات تکفیری داعش به شدت در حال ازدیاد است.



پیام سفر وزیر خارجه چین به ایران



وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین به دعوت رسمی محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار سه روزه‌ای از 25 لغایت 27 بهمن ماه از کشورمان داشت و در این سفر علاوه بر ملاقات با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، در دیدار وزرای خارجه دو کشور آخرین تحولات جهانی و منطقه‌ای و همکاری‌های دو جانبه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.



هر چند وضعیت روابط دو کشور و راه‌های ارتقاء همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اهم مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای از محورهای اصلی گفتگوی وزیر امور خارجه چین با مقامات کشورمان بود، اما بدون شک راهکارهای مقابله با تفکر تکفیری در بین مسلمانان چین و طلب استمداد از ایران از جمله دیگر برنامه های وزیر امورخارجه چین در ایران بود.



بنابراین به نظر می رسد کشورهایی که خطر نفوذ خط فکری تکفیری داعش در کشور خود را احساس کرده اند، ایران را نقطه عطفی در نحوه مبارزه با این جریان دانسته و راهکاری جز بهره گرفتن از کمک ایران برای جلوگیری از نفوذ این تفکر در کشورهای خود پیدا نکرده اند.

۱۳۹۳/۱۲/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...