نسخه چاپی

خطر در كمین پرسپولیس

دربی ۷۹ بود؛ دیداری كه برای پرسپولیس فرجام خوشی پیش‌بینی نمی‌شد. مسابقه‌ای كه همه می‌گفتند این بار استقلال خیلی راحت و در دیداری یك‌طرفه پرسپولیس را شكست خواهد داد.

به گزارش نما به نقل از روزنامه خبر ورزشی، حميد درخشان هم كه سرمربي پرسپوليس شده بود، هنوز چيزي از تغيير و تحول در این تیم را رو نكرده بود. قرمزها با نگراني براي دربي ۷۹ آماده شدند اما حاصل كار برخلاف تصور عموم مردم بود. پرسپوليس اين بازي را برد و استقلال را شكست داد؛ استقلالي كه به لحاظ نيروي انساني به مراتب غني‌تر از پرسپوليس بود. برد پرسپوليس، هم حميد درخشان را به عرش برد و هم از اين تيم چهره‌اي جديد ساخت.

درخشان روي ابرها رژه مي‌رفت و فرداي دربي، به احترام همكاران ما به تحريريه خبرورزشي آمد. آن روز سرمربي پرسپوليس را كاملاً ورانداز كرديم اما نگاه او را به خود در جايگاه داناي كل ديديم. حميد درخشان تا پيش از دربي، هيچ غروري نداشت اما وقتي او را در تحريريه خبرورزشي ديديم، متوجه يك نگاه عاقل اندر سفيه شديم. به نظر مي‌رسيد پرسپوليس با آن برد رؤيايي از بحران عبور كرده و تبديل به همان تيمي شده كه هوادارانش مي‌خواستند اما چند بازي گذشت تا همه متوجه شدند دربي هم براي پرسپولیس سراب بود.

پرسپوليس باز هم در بحران خزيد. تيمي كه دست به طلا مي‌زد، خاك مي‌شد. گويي بركت از اين تيم رخت بربسته بود. براي پرسپوليس هيچ نسخه شفابخشي وجود نداشت. جام‌ حذفي پر زده و رفته بود. ليگ براي پرسپوليس به ضيافت نااميدانه‌اي تبديل شده بود. همه چيز از دست رفته بود تا اينكه رسيديم به ليگ قهرمانان آسيا.

اين آخرين تير تركش بود؛ آخرين بزنگاهي كه مي‌شد حميد درخشان و تيمش را يك بار ديگر ورانداز كرد. غرور درخشان با رقيباني مثل افشين قطبي و برانكو ايوانكوويچ شكسته شده بود. او قاعدتاً بايد از سمت خود استعفا مي‌داد اما تن به اين كار نداد. درخشان بايد مي‌رفت اما ايستاد تا بركنارش كنند. او براي ليگ قهرمانان آسيا يك تك‌شانس ناقابل به خودش داد؛ شانسي كه يا مي‌گرفت يا نمي‌گرفت. بازي با لخويا را يك بار ديگر ديديم. پرسپوليس فوق‌‌العاده بود و كاملاً معلوم بود تاسي كه به هوا پرتاب شده، خوب چرخيده است.

پرسپوليس در اين بازي به تيمي غير قابل مهار تبديل شد؛ تيمي كه فراتر از سطح ليگ ايران بازي مي‌كرد. گل‌هاي پرسپوليس و پاس‌هايي كه رد و بدل شد و فوتبالي تك‌ضرب كه از اين تيم ديديم، براي مدتي همه ما را گيج و مبهوت كرد. نتيجه بازي با لخويا و حاشيه امنيتي كه براي پرسپوليس به وجود آمده اما يك بار ديگر ما را در حال و هواي دربي ۷۹ برد ... آن نگاه عاقل اندر سفيه، آن ابروهايي كه بالا و پايين مي‌رفت و غروري كه به نظر مي‌رسيد كوه هم نمي‌توانست آن را منفجر كند. ما فقط نگران همين نكته هستيم، در غير اين صورت چه كسي از بازي خوب پرسپوليس مقابل لخويا لذت نبرد؟ فقط نگرانيم مبادا آن داستان تكرار شده و دوباره كار دست پرسپوليس بدهد.

۱۳۹۳/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...