نسخه چاپی

شرایط استفاده از بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

براساس مصوبه مجلس تمامی افرادی كه حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت كرده‌اند، درصورتی‌كه در روستا و شهر دیگری نیز ساكن باشند، می‌توانند از مزایای این قانون در سال ۱۳۹۴ استفاده كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور را ادامه دادند.

وکلای ملت در بند "ی" تبصره ۹ ماده واحده مقرر کردند تمامی افرادی که حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت کرده‌اند درصورتی‌که در روستا و شهر دیگری نیز ساکن باشند، می‌توانند از مزایای این قانون در سال ۱۳۹۴ استفاده کنند. این حکم شامل افرادی است که در طول ایام اجرای قانون، حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

در ادامه این جلسه بهارستان‌نشینان که در بخش درآمدی بند "م" این تبصره دولت را مکلف کرده بودند علاوه بر عوارض دریافتی برای واردات کالاها و محصولات فرهنگی و صنایع دستی از قبیل لوازم صوتی و تصویری و لوح فشرده، تا چهاردرصد(۴%) به تعرفه این‌گونه کالاها و محصولات افزوده و دریافت نماید و منابع حاصل را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

در بخش هزینه‌ای آن نیز مقرر کردند درآمد حاصله از محل ردیف ۱۱۱-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون اختصاص می‌یابد. فهرست کالاهای مشمول این تبصره، با پیشنهاد مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه می‌شود و ظرف مدت یک‌ماه از تاریخ تصویب این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...