نسخه چاپی

اعمال محدودیت های ترافیكی در معابر اصلی پایتخت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طی ماه جاری با توجه به افزایش حجم سفرهای درون شهری در محدوده مركزی شهر، بعضا محدودیت های ترافیكی در بعضی معابر اعمال خواهد شد .

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار تیمور حسینی با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه به واسطه افزایش حجم سفرهای درون شهری شهروندان ۲۰ تا ۲۵ درصد بر بار ترافیک روزانه شهر تهران افزوده شده است، تصریح کرد :هر روز که به پایان اسفند نزدیک می شویم شاهد تراکم بیشتر معابر و سنگینی ترافیک شهر خواهیم بود به همین منظور محدودیت های ترافیکی در هسته مرکزی شهر برای ساماندهی حجم ترافیک سنگین اعمال خواهد شد.

وی گفت: طی این ایام در روزهای پنج شنبه و جمعه بیشترین حجم ترافیک به واسطه مراجعه شهروندان به محدوده بازار،خیابان جمهوری ،میدان امام حسین ،قیام ،شوش ،صاحب جم، انبار گندم و هسته مرکزی وارد می شود و این مراکز به وضعیت فوق اشباع در می آید لذا به منظور ساماندهی وضعیت ترافیکی در این محدوده ها محدودیت های ترافیکی در این معابر اجرایی خواهد شد .

سردار حسینی از شهروندان خواست تردد های پایان سال خود را مدیریت کرده و برای خرید تنها به محدوده بازار اتکا نکنند. بلکه سفرهای خود را در روزهای هفته توزیع کنند نه اینکه تنها به ایام پنج شنبه و جمعه معطوف شوند .

وی ادامه داد: با استقرار صد در صدی نیروهای راهور در معابر تلاش می کنیم ترافیک معابر را مدیریت کنیم. در عین حال که شهروندان نیز باید در این مهم با ما همراهی داشته باشند و حتی المقدور از تردد با وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طرح ایست به احترام زندگی همگام با طرح خط سفید در شهر تهران اجرایی شده است، تصریح کرد :طی ۲ ماه گذشته توقف خودروها در پشت خط ایست و رعایت حق تقدم عابران پیاده بالغ بر ۸۰ درصد در تقاطع ها و معابر شهر تهران رعایت می شود .

وی با بیان اینکه حرکت بین خطوط یکی دیگر از بی نظمی های ترافیکی شهر تهران است که در اجرای طرح خط سفید مورد تاکید قرار گرفته است، گفت :کنترل آنلاین معابر نشان می دهد حرکت یا توقف خودروها در تقاطع ها در بین خطوط نیز بسیار منظم شده اما هنوز در خطوط در حال تردد طی زمان های پیک ترافیک دچار چالش هستیم .

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هنوز در زمان پیک ترافیک و در معابر پر تردد اعم از معابر بزرگراهی دچار بی نظمی در حرکت بین خطوط هستیم که این مهم نیز با تجهیز دوربین ها و قابلیت اعمال قانون خودورهایی که در بین خطوط تردد ندارند نظم بخشی خواهد شد .

وی ادامه داد: در ساعات کم تردد و کم حجم ترافیک به واسطه ساماندهی خط کشی های معابر شاهد نظم چشمگیری در حرکت بین خطوط هستیم .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه از تعویق اجرای طرح ثبت تخلفات ورود به محدوده زوج و فرد توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: پیش تر قرار بود از اول اسفند ماه امسال تخلف ورود به محدوده زوج و فرد توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی اعمال قانون شود، اما با توجه به حجم زیاد سفرهای درون شهری در ایام پایانی سال و نیز با هدف احصا و بررسی معایب و ایرادات این سیستم‌ها، اجرای این طرح به نیمه دوم فروردین ماه موکول شده است .

وی با تاکید بر اینکه اکنون تمامی مبادی ورودی زوج و فرد که بالغ بر ۲۰۰ معبر است به دوربین مجهز شده است، گفت: از هفته پایانی فروردین ماه در صورتی که رانندگان غیر مجاز وارد این محدوده شوند ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

سردار حسینی خاطرنشان کرد:‌ البته در این مدت عوامل راهنمایی و رانندگی در مبادی ورودی طرح زوج و فرد مستقر شده و مانند قبل در صورت ورود خودروها اقدام به اعمال قانون خواهند کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...