نسخه چاپی

بیماران دچار فریب درمان بیماری‌های مغزی با سلول بنیادی نشوند

عضو هیئت مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران هر گونه ادعای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب به كمك سلول‌های بنیادی پذیرفته را رد كرد و گفت: درمان با سلول‌های بنیادی، درمان مجوز دار نیست.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مسعود نبوی با بیان اینکه امور تحقیقاتی متمرکز و دقیقی را پیرامون سلول‌های بنیادی از سال 89 سامان دادیم اظهار داشت: همان سال کمیته مشترکی با موسسه رویان تشکیل شد و کار بر روی چندین پروژه از جمله بیماری ام اس و بیماری ای.ال.اس کلید خورد.

وی افزود: اکنون علاوه بر طرح های یاد شده، طرح بین المللی درباره بیماری ام اس و همچنین ای.ال اس با همکاری چند کشور اروپایی و کانادا، طرح سکته مغزی و بیماری‌های عصبی عضلانی نیز در دست انجام است که نتایج آن در محافل علمی اعلام خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران ضمن هشدار اکید به خانواده‌ها مبنی بر اینکه هیچ گونه ادعای درمان بیماری های مغز و اعصاب به کمک سلول‌های بنیادی پذیرفته نیست و هنوز در مرحله تحقیقات قرار داریم، گفت: درمان با سلول‌های بنیادی، درمان مجوز دار نیست که پزشکی بخواهد با اخذ وجه از بیمار، او را طرح درمان به این روش قرار دهد.

نبوی افزود: عمده تحقیقات سلول های بنیادی در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد اما باید گفت سلول‌های بنیادی همواره امید بخش بودند و باید بر روی آنها بیشتر کار کنیم. ایران از جمله کشورهای پیشرو و پیشرفته در تحقیقات سلول‌های بنیادی است.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغزواعصاب ایران با بیان اینکه نتایج پروژه ای.ال.اس ظرف دوماه دیگر اعلام خواهد شد گفت: ممکن است بخشی از نتایج پروژه های تحقیقاتی سلولهای بنییادی را در بیست و دومین کنگره بیماری های مغزو اعصاب ایران ارائه کنیم.

به گزارش روابط عمومی انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران، بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغزواعصاب ایران طی روزهای 22 تا 25 اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 66420556 تمس حاصل کنند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...