نسخه چاپی

جذب 300 هزار نفر پلیس افتخاری

معاون نیروی انسانی ناجا، با اشاره به جذب بیش از ۳۳ هزار نفر پلیس افتخاری در سال ۹۳، تصریح كرد: در برنامه پنج ساله ششم ۳۰۰ هزار نفر را باید جذب كنیم.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری پلیس: معاون نیروی انسانی ناجا، با اشاره به جذب بیش از ۳۳ هزار نفر پلیس افتخاری در سال ۹۳، تصریح کرد: در برنامه پنج ساله ششم ۳۰۰ هزار نفر را باید جذب کنیم.

سردار «محمد تقی عصار» در اولین همایش سراسری روسای پلیس افتخاری ناجا، گفت: امنیت و نظم در کشور برپایه مردم استوار است لذا در کشوری که امنیت مبتنی بر مردم، توسعه و تحکیم باشد باید ساز و کارهای لازم را برای تحقق این امر بوجود آورد.

وی ادامه داد: در قانون نیروی انتظامی تشکیل پلیس افتخاری آمده و آیین نامه‌های آن در ستاد کل به ما ابلاغ شده و تشکیل این پلیس مبانی مستحکمی در قانون دارد لذا دستورالعمل‌های لازم را نیز در ناجا تنظیم و ابلاغ کرده‌ایم و امروز بنیان‌های تشکیل پلیس افتخاری که بتواند در کنار پلیس کشورمان ماموریت‌های خود را انجام دهد بوجود آمده است.

معاون نیروی انسانی ناجا، تصریح کرد: ما در آغاز راهیم و طبیعی است مسیر طولانی را در پیش داریم لذا باید گام‌های اولیه را محکم برداریم.

عصار، سال ۹۳ را سال تشکیل آزمایشی این پلیس خواند و گفت: تلاش کردیم تا ماموریت‌های مختلفی را که امکان واگذاری آن باشد برای پلیس افتخاری در نظربگیریم و تاکنون ماموریت‌هایی را که به آن‌ها واگذار کرده‌ایم بسیار موفق بوده‌اند.

وی با اشاره به جذب بیش از ۳۳ هزار نفر پلیس افتخاری در سال ۹۳، تصریح کرد: در برنامه پنج ساله ششم ۳۰۰ هزار نفر را باید جذب کنیم.

سردار عصار، یادآور شد: در تلاشیم تا پلیس افتخاری را تشکیل دهیم و تربیت کنیم که بتواند الگویی برای کشورهای دیگر باشند تا آن‌ها نیز از این الگو بهره ببرند.

این مقام انتظامی، پلیس افتخاری را نمادی از توسعه نظم و امنیت در کشور خواند و افزود: تحکیم آن به دست مردم است و ما آرمان بلندی برای این پلیس داریم؛ همانگونه که کار را موفق اغاز کرده‌ایم آن را ادامه و توسعه می‌دهیم.

وی استفاده از پلیس افتخاری را در طرح امنیت دریا یادآور شد و اظهار داشت: با انتظام بخشی این پلیس در این طرح، توفیقات زیادی بدست آوردیم چرا که باعث نجات عده‌ای زیادی شدیم.

معاون نیروی انسانی ناجا، خاطرنشان کرد: این پلیس ماموریت مستقلی انجام نخواهد داد و درکنار ماموران پلیس بکارگیری می‌شوند.

سردار عصار تصریح کرد: در گشت‌های پلیس در طرح‌های نوروزی برای توسعه امنیت در شهر‌ها از جمله تهران بزرگ از پلیس افتخاری در کنار ماموران، استفاده خواهیم کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...