نسخه چاپی

افزایش مجوز پروازهای خارجی در نوروز

مدیر عامل شركت فرودگاه‌های كشور با بیان اینكه در نوروز ۹۳ تعداد ۷۳۸ مجوز پرواز خارجی برای شركت‌های داخلی داده شد گفت: این میزان با ۲۰ درصد افزایش در نوروز ۹۴ به ۷۸۰ مجوز پرواز خارجی برای ایرلاین‌های داخلی رسید.

به گزارش نما به نقل از اقتصاد نیوز، محمدعلی ایلخانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات نوروزی در فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های مشترکی که با سازمان هواپیمایی کشوری انجام داده‌ا‌یم قرار شد با توجه به ظرفیت مناسبی که در فرودگاه‌های شهرستان‌ها وجود دارد بیشتر پروازهای فوق‌العاده نورزوی در مسیرهای داخلی و بین المللی از فرودگاه‌های شهرستان‌های کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی فرودگاه امام خمینی (ره) تکمیل شده و میزان اندکی از پروازهای فوق العاده به این فرودگاه اختصاص یافته است گفت: در ایام نوروز از ظرفیت‌های خالی فرودگاه‌های کشور برای پروازهای فوق العاده داخلی و خارجی استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور از افزایش سهم پروازهای بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در نوروز ۹۴ نسبت به نوروز ۹۳ خبر داد و گفت: ایرلاین‌های داخلی پروازهای فوق‌العاده بیشتری را نسبت به ایرلاین‌های خارجی در مسیرهای بین المللی به خود اختصاص دادند.

ایلخانی ادامه داد: در نوروز ۹۳ تعداد ۷۳۸ مجوز پرواز خارجی برای شرکت‌های داخلی داده شد که این میزان با ۲۰ درصد افزایش در نوروز ۹۴ به ۷۸۰ مجوز پرواز خارجی رسید.

کاهش ۳۷ درصدی پروازهای فوق‌العاده بین‌المللی ایرلاین‌های خارجی در نوروز ۹۴

وی همچنین از کاهش ۳۷ درصدی مجوز پروازهای فوق‌العاده بین المللی ایرلاین‌های خارجی در نوروز ۹۴ نسبت به نوروز ۹۳ خبر داد و گفت: در نوروز ۹۳ تعداد ۹۸۶ مجوز پرواز فوق العاده بین المللی برای ایرلاین‌های خارجی صادر شد اما آنها برای نوروز ۶۲۶ مجوز برای چنین پروازهایی دارند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تکمیل بخش پروازهای خروجی ترمینال یک فرودگاه مهرآباد تا ۲۵ اسفند و آغاز پروازهای نوروزی گفت: با تکمیل بخش پروازهای خروجی ترمینال یک فرودگاه مهرآباد حدود دو میلیون تا دو و ۲۰۰ هزار نفر به ظرفیت فرودگاه مهرآباد اضافه می‌شود.

ایلخانی گفت: در مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی معراج، زاگرس و کیش‌ایر پروازهای این شرکت ها بعد از تمکیل ترمینال یک فرودگاه مهرآباد به این ترمینال منتقل می شوند.

اظهارات مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور


افزایش سهم پروازهای بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در نوروز ۹۴ نسبت به نوروز ۹۳

در نوروز ۹۳ تعداد ۷۳۸ مجوز پرواز خارجی برای شرکت‌های داخلی داده شد که این میزان با ۲۰ درصد افزایش در نوروز ۹۴ به ۷۸۰ مجوز پرواز خارجی رسید.

کاهش ۳۷ درصدی مجوز پروازهای فوق‌العاده بین المللی ایرلاین‌های خارجی در نوروز ۹۴

در نوروز ۹۳ تعداد ۹۸۶ مجوز پرواز فوق العاده بین المللی برای ایرلاین‌های خارجی صادر شد اما آنها برای نوروز ۶۲۶ مجوز برای چنین پروازهایی دارند.

با تکمیل بخش پروازهای خروجی ترمینال یک فرودگاه مهرآباد حدود دو میلیون تا دو و ۲۰۰ هزار نفر به ظرفیت فرودگاه مهرآباد اضافه می‌شود.

پروازهای شرکت‌های هواپیمایی معراج، زاگرس و کیش‌ایر بعد از تمکیل ترمینال یک فرودگاه مهرآباد به این ترمینال منتقل می شوند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...