نسخه چاپی

غرضی: تورم بازار ۴۰ درصد است

عکس خبري -غرضي: تورم بازار ?? درصد است

وزیر اسبق ارتباطات با بیان اینكه هم‌اكنون تورم در بازار ۴۰ درصد است، گفت: اگر دولتی روی كار بیاید كه بیش از ۸۰-۷۰ درصد رأی مردم را داشته باشد می‌توان با مردم امور را پیش برد اما با دولتی كه ۵۰ درصد رأی مردم را كسب كرده است نمی‌توان كاری كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سیدمحمد غرضی در نشست اولین جشنواره طنز سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دکتر سلام که امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، مطبوعات متأسفانه تریبون یک طرفه هستند اما ما اعتقاد داریم که باید تریبون دو طرفه باشند.

وزیر اسبق ارتباطات کشور در ادامه افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی مطبوعات توانستند جایگاه وسیعی را به خود اختصاص دهند به طوری که در سال 58 هر گونه کاریکاتور که امکان به تصویر کشیدن نداشت یا هر مقاله و کتابی که امکان انتشار نداشت در جلوی در دانشگاه تهران خرمن خرمن وجود داشت.

وی اضافه کرد: در تاریخ ایران طنز ابزار بسیاری قوی بوده است و می‌توانست شاخ‌های تند و تیز حاکمان را بشکند.

وی در خصوص اینکه ورود طنز به فضای سخت سیاسی چه کمکی می‌تواند کند، ادامه داد: گل‌آقا نمی‌توانست با سیاسی‌ها درگیر شود و توجه وی بیشتر با مسئولان امور اجرایی کشور بود. بنده در ایران به خاطر نمی‌آورم طنز سیاسی وجود داشته باشد.

به گفته این وزیر اسبق ارتباطات کشور طنز در میان جریانات اجتماعی ایران بسیار قوی بوده است.

غرضی با بیان اینکه از هیچگونه مطبوعاتی شکایتی نکرده‌ام، اضافه کرد: مطبوعات ابزار رشد و توسعه هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنجال رسانه‌ای در دهه 60 در خصوص یکی از برنامه‌هایی که در نظر داشته‌ است، گفت: در دهه 60 به دنبال طرح گازسوز کردن اتومبیل‌ها جنجال‌های زیادی در رسانه‌ها مطرح شد.

وی در خصوص اینکه کم تحمل‌ترین افراد در طنز بعد از انقلاب اسلامی چه کسانی بوده‌اند، یادآور شد: به طور کلی قدرت سیاسی معمولاً با طنز سازگاری ندارد.

غرضی با بیان اینکه 4 دولت قبلی به خصوص در آخر کار از چشم مردم افتادند، اضافه کرد: در جامعه اگر طنز منتهی به بالا رفتن توانایی مردم در تحلیل شود و ذهنیت مردم را در تحلیل جریانات سیاسی بالا ببرد می‌تواند مفید فایده واقع شود در غیر این صورت خندیدن کاری روزمره است.

وی همچنین درباره اینکه در دوران انتخابات یکی از شعارهای اصلی شما تورم صفر درصد بود در این باره هم اکنون چه نظری دارید، خاطر نشان کرد: بنده تورم نقطه به نقطه را مد نظر داشتم اکنون تورم در بازار 40 درصد است اما این‌ها می‌گویند الان به 16 درصد رسیده است.

وزیر اسبق ارتباطات متذکر شد: اگر دولتی روی کار بیاید که بیش از 70-80 درصد رأی مردم را داشته باشد می‌توان با مردم امور را پیش برد اما با دولتی که 50 درصد رأی مردم را کسب کرده است نمی‌توان کاری کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...