نسخه چاپی

مقصد نخست گردشگران مسلمان در جهان

یك موسسه گردشگری سنگاپور، مالزی را نخستین مقصد گردشگران مسلمان در سال 2014 میلادی اعلام كرد و اندونزی پرجمعیت ترین كشور اسلامی جهان در رتبه ششم این رتبه بندی قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: یک موسسه گردشگری سنگاپور، مالزی را نخستین مقصد گردشگران مسلمان در سال 2014 میلادی اعلام کرد و اندونزی پرجمعیت ترین کشور اسلامی جهان در رتبه ششم این رتبه بندی قرار گرفت.

گزارشی که روز چهارشنبه در سنگاپور منتشر شد، نشان می دهد مالزی، ترکیه، امارات، عربستان، قطر و اندونزی به ترتیب مهمترین مقاصد گردشگری مسلمانان در سال گذشته میلادی به دلیل امکانات درنظرگرفته شده حلال بوده اند.

گردشگری اسلامی در مالزی به رغم دو حادثه ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 و سقوط پرواز ام.اچ 17 در سال گذشته میلادی رشد داشته است و پنج میلیون و 900 هزار مسلمان از این کشور دیدن کردند. این در حالی است که سال 2013 میلادی پنج میلیون و 700 هزار گردشگر مسلمان به مالزی سفر کردند.

تاکنون آمار رسمی از تعداد گردشگرانی که در سال 2014 از مالزی دیدن کردند منتشر نشده است، اما پیش بینی شده است این رقم بیش از 26 میلیون گردشگر باشد. سهم گردشگران ایرانی از سفر به مالزی طی سال های گذشته حدود 80 هزار نفر بوده است.

در این گزارش که شبکه خبری آسیا وابسته به سنگاپور آن را منعکس کرد، حضور و دسترسی به رستوران حلال با مواد غذایی منطبق با موازین اسلامی، ارائه نمازخانه در فرودگاه ها، مراکز خرید و هتل ها برای این منظور مدنظر قرار گرفته است.

مالزی با توجه به متغیرها و شاخص های جهانی مدنظر مسلمانان برای سفر 83.3 امتیاز کسب کرد که بالاترین بود و پس از آن ترکیه 73.8 امتیاز، امارات متحده عربی 72.1 امتیاز، عربستان سعودی 71.3 امتیاز، قطر 68.2 امتیاز و اندونزی 67.5 امتیاز گرفتند.

فیضل بهارالدین رییس این مرکز مطالعات گردشگری سنگاپور، گفت که مالزی همچنان بالاترین انتخاب برای مسافران مسلمان به منظور سفر است، چون خانواده ها آن را مورد پسند قرار می دهند.

در تحقیق سال 2013 این موسسه، مالزی، امارات متحده عربی، ترکیه، اندونزی، عربستان سعودی، سنگاپور، مراکش، اردن، قطر و تونس 10 کشور نخست مقصد گردشگران جهان اسلام بودند.

بررسی ها نشان می دهد کشورهای غیراسلامی گام هایی برای به دست آوردن سهمی از بازار سفر مسلمانان برداشته اند. تخمین زده می شود ارزش گردشگری اسلامی در جهان در سال 2014 میلادی 145 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود تا سال 2020 میلادی این میزان به 200 میلیارد دلار برسد.

در میان کشورهای غیر اسلامی به عنوان مقصد گردشگری مسلمانان، تایلند، سنگاپور، تایوان و ژاپن نیز بالاترین رتبه را در سال 2014 کسب کرده اند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...