نسخه چاپی

هزینه نصب پل عابر برقی چقدر است؟

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اردبیل گفت: پل عابر برقی یك میلیارد تومان هزینه دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، قدرت سیفی صبح امروز در جلسه بررسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل در شورای شهر اظهار کرد: ما در هشت ردیف در مجموع با 4 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار طرح‌هایمان را در این حوزه اجرایی می‌کنیم به طوری که امسال بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون تومان طرح در حوزه حمل و نقل و ترافیک در شهرداری اجر شده است.

وی از تکمیل طرح مطالعات حمل و نقل و ترافیک در شهرداری خبر داد و گفت: قرار است تا آخر اسفند ماه این طرح جامع در شورای عالی وزارت کشور به تصویب رسیده و با دفاعی که از این طرح انجام می‌دهیم تمام تلاشمان بر این است تا مشکلات و ایرادات این حوزه را از سال آینده بر اساس طرح و برنامه اجرایی به شکل واقعی انجام دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل با بیان اینکه قرار است با تامین اعتبار 500 میلیون تومانی راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک انجام شود، بیان کرد: بخشی از این منابع را از طریق جرایم راهنمایی و رانندگی تامین کرده و نسبت به راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک اقدام خواهیم کرد.

سیفی افزود: با انتخاب مشاور و مطالعاتی که انجام می‌شود در سال آینده مرکز کنترل ترافیک با نصب امکانات و تجهیزات مدرن راه‌اندازی خواهد شد که در این زمینه با انتشار آگهی و یا ترک تشریفات اقدام عملیاتی را انجام خواهیم داد.

این مسئول ادامه داد: بیش از یک میلیارد و 70 میلیون تومان اعتبار از طریق راهنمایی و رانندگی به شهرداری اردبیل اختصاص یافته است که با اختصاص 200 میلیون تومان اعتبار جدید این رقم تا 2 میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش می‌یابد که قسمتی از آن برای تجهیز و تکمیل مرکز کنترل ترافیک و بخشی نیز برای احداث پل‌های عابر پیاده هزینه خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل تصریح کرد: قرار است 10 مورد پل فلزی نفررو عابر پیاده در سال آینده اجرایی و عملیاتی شود که اغلب این پل‌ها در مسیر میدان بسیج و یا بزرگراه واقع در این مسیر کارشناسان،‌ علی‌آباد، کلخوران، حسینیه، جلوی ترمینال خلخال و دروازه آستارا و مسکن مهر شام اسبی اجرایی می‌شود.

سیفی به احداث پل‌های مکانیزه و برقی نیز در شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: ما تصمیم داریم دو یا سه پل برقی را با مشارکت بخش خصوصی اجرا کنیم که سرمایه‌گذاری در این زمینه مشارکت نکرده است.

وی یادآور شد: به صورت نمونه این پله برقی در میدان حافظ اجرا شده که سرمایه‌گذار به رغم واگذاری برخی از امتیازات حاضر نیست پله‌برقی اجرا کند چرا که هزینه آن بیش از یک میلیارد تومان است که از توان شهرداری نیز خارج است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل ضرورت اجرای پل‌های عابر پیاده را به شکل مکانیزه یادآور شد و افزود: ما حتی آمادگی داریم برای سرمایه‌گذاران در این حوزه برخی مزایا را در نظر بگیریم که سرمایه‌گذار در اجرای این پروژه که قرار بود در میدان بسیح، حافظ ، چهارراه امام و مصلای اردبیل برگزار شود اعلام آمادگی نکرده است.

سیفی به ادامه نرده‌کشی رفوژ میانی کمربندی اول اردبیل اشاره کرد و گفت: 1.5 کیلومتر نرده‌کشی به ویژه در مناطق حادثه‌خیز شده انجام شده و 150 میلیون تومان برای ادامه این امر در نظر گرفتیم که امیدواریم در مجموع در طول 15 کیلومتر کمربندی در مناطق حادثه‌خیز این نرده‌کشی را شاهد باشیم.

این مسئول بهسازی سایبان‌ها در عابر پیاده را به همراه نصب تابلوهای راهنما و دروازه‌ای در سطح شهر یادآور شد و عنوان کرد: برای نصب علائم و بکارگیری رنگ گرم در سطح شهر یک میلیارد و 220 میلیون تومان شهرداری هزینه خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل از هوشمندسازی تقاطع‌ها خبر داد و گفت: تاکنون سه مورد هوشمندسازی تقاطع‌ها و سر چهارراه‌ها انجام شده و برای اجرای این سه مورد جدید 570 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل اعتبارات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری را به 5 میلیارد تومان افزایش دادند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...