نسخه چاپی

آسمان هرمزگان غبار آلود شد

كارشناس مركز پیش بینی هواشناسی هرمزگان اعلام كرد: گرد و غبار غلیظ كه از صبح امروز شنبه شروع شده، هوای استان در مناطق شرقی، شمالی و مركز استان و تنگه هرمز را فراگرفته است .

به گزارش نما، مرضیه سی سی پور شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به شرایطی که تحت تاثیر سامانه های پرفشار در استان های جنوب شرق کشور قرار دارد، شاهد افزایش سرعت باد در شمال شرقی استان خواهیم بود که این امر سبب گرد وغبار در این مناطق شده است.

وی سرعت گرد وغبار را 38 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و بیان داشت: این شرایط در ساعت های ابتدایی روز یکشنبه ادامه دارد و پیش بینی می شود تا عصر فردا هوا به تدریج از میزان شدت گرد و غبار کاسته می شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می شود با توجه به متلاطم شدن تنگه هرمز و دریای عمان تمهیدات لازم اندیشیده شود.

سی سی پور اضافه کرد: ارتفاع موج در جزیره ابوموسی یک متر رسیده و پیش بینی می شود در محدوده تنگه هرمز تا جاسک نیز به یک متر برسد.

شهرستان بستک با 9 درجه بالای صفر و پارسیان با 29 درجه بالای صفر به ترتیب کمترین و بیشترین دما را دراستان هرمزگان دارند.

گردو غبار امروز که برای دومین بار در ماه جاری استان هرمزگان را فرا گرفته شبیه ریزگردهای خوزستان می باشد که از صبح امروز آسمان این استان را غبار آلود کرده و دید افقی گرفته است.

بیشتر مردم شهر بندرعباس از صبح امروز که بیدار شدند با این پدید مواجه گردیده وفکر می کردند هوا مه آلوده بوده ولی کم کم به بواسطه بوی تند خاک و تاریک شدن هوا وارد شدن از لابه لای دروپنجره ها به داخل ساختمانها مشکلات تنفسی بوجود آورده است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...