نسخه چاپی

ادغام سازمان‌محیط‌زیست با وزارت جهاد كشاورزی

عضو هیات رئیسه مجلس از تهیه طرح ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد كشاورزی خبر داد و گفت:‌ طرح مذكور باعث ارتباط بین سازمان‌ها مانند سازمان جنگل‌ها و محیط زیست شده و به وسیله وزیر مربوطه هماهنگی‌ها و تعاملات افزایش خواهد یافت.

به گزارش نما، سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، از تلاش نمایندگان برای تدوین طرحی با عنوان ادغام سازمان محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و افزود:‌ تاکنون این طرح به 85 امضا رسیده است و با توجه به اهمیت این مهم، ‌نمایندگان اصرار بر به نتیجه رسیدن آن دارند.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ این طرح باعث فعال‌تر شدن عملکرد محیط زیست خواهد شد و از سویی دیگر این سازمان را موظف به پاسخگویی به مجلس خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره برخی تلاش‌ها نسبت به تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه،‌ تصریح کرد: طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه قابلیت اجرا نداشت چراکه در برنامه پنجم توسعه کاهش وزارتخانه‌ها را در دستور کار داشتیم که این افزایش وزارتخانه برخلاف برنامه بود و نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشت.

وی یادآور شد: از سویی دیگر اگر طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت شورای نگهبان نیز آن را تایید نمی‌کرد زیرا این طرح دارای بار مالی بود لذا به هیچ شکل نمی‌توانستیم آن را اجرایی کنیم.

حسینی با یادآوری جزئیات طرح ادغام سازمان محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی، تاکید کرد:‌ با توجه به اینکه منابع طبیعی در تعامل جدی با محیط زیست است لذا ارتباط بین سازمان‌های جهاد کشاورزی و تصمیم‌گیری در زمینه محیط زیست،‌ علاوه بر افزایش وظایف و اختیارات آن منجر به جوابگویی این سازمان در قبال بسیاری از موضوعات خواهد شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس نهم، ‌با انتقاد از جوابگو نبودن سازمان محیط زیست به مجلس، ادامه داد: به دلیل اینکه ریاست این سازمان به عنوان معاون رئیس جمهور تلقی می‌شود لذا در برابر مجلس پاسخگو نیست و اگر قرار باشد نمایندگان به این سازمان تذکر دهند باید به شخص رئیس جمهور این تذکر را ارایه کنند درحالی که با توجه به دغدغه‌های رئیس جمهور، نباید ذهن وی را با مسایلی این چنین خدشه‌دار کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: طرح مذکور باعث ارتباط بین سازمان‌ها مانند سازمان جنگل‌ها و محیط زیست شده و به وسیله وزیر مربوطه هماهنگی‌ها و تعاملات افزایش خواهد یافت؛ امروزه بین وزارت جهادکشاورزی و سازمان محیط زیست اختلاف‌هایی وجود دارد که با ادغام سازمان محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی این معضل رفع خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی،‌ گفت:‌ طرح ادغام سازمان محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی در سال آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...