نسخه چاپی

فعالیت ۴۶ هزار حساب كاربری داعش در توئیتر

یك موسسه تحقیقاتی با انتشار گزارشی اعلام كرد كه تا انتهای سال میلادی گذشته داعش و حامیان این گروه تروریستی حدود ۴۶ هزار حساب كاربری در توئیتر داشته اند.

به گزارش نما، مهر به نقل از خبرگزاری فلسطین حره، مؤسسه آمریکایی بروکینگز با انتشار گزارشی اعلام کرد که بر اساس بررسیهای انجام شده طی سپتامبر تا دسامبر سال گذشته میلادی حدود ۴۶ هزار حساب کاربری در پایگاه ارتباط اجتماعی توئیتر از طریق حامیان گروه تروریستی داعش مدیریت می شد.

بر اساس این گزارش اغلب این حسابهای کاربری در مناطق تحت سیطره داعش در عراق و سوریه و همچنین در عربستان سعودی مدیریت می شد. کاربران این حسابها سه چهارم به زبان عربی، ۲۰ درصد به زبان انگلیسی و شش درصد نیز به زبان فرانسوی تکلم می کردند.

در این گزارش ضمن تاکید بر فعالیت گسترده صاحبان حساب کاربری وابسته به گروه تروریستی داعش یکی از علتهای موفقیت این گروه تروریستی را در فضای مجازی فعالیت گسترده حامیان آن در توئیتر دانست.

شایان ذکر است پیشتر اعلام شده بود که روزانه بیش از هزار پیام توسط اعضای داعش در توئیتر منتشر می شود که بخشی از آنها با هدف جذب جوانان اروپایی و آمریکایی در این شبکه اجتماعی منتشر می شوند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...