نسخه چاپی

شمار قربانیان مرس در عربستان از 400 نفر گذشت

شش مورد از 10 مورد جدید فوت در شهر ریاض پایتخت عربستان ثبت شده است؛

به گزارش نما؛ وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که 10 مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به بیماری مرس در این کشور به ثبت رسیده و بدین ترتیب آمار قربانیان این بیماری مرگبار از مرز 400 نفر گذشت.

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان گالف نیوز، آخرین موارد ثبت شده مرگ بر اثر بیماری سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس) در عربستان مربوط به فاصله زمانی 27 فوریه تا 5 مارس (8 الی 14 اسفند) می شود.

شش مورد از 10 مورد جدید فوت در شهر ریاض پایتخت عربستان ثبت شده است؛

این کشور تاکنون بیشترین شمار ابتلا و قربانیان بیماری مرس را داشته است؛تنها در ماه فوریه (بهمن/اسفند) 30 نفر در عربستان بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

در مجموع 936 نفر از زمان شناسایی این بیماری در سال 2012 در عربستان مبتلا شده اند که تاکنون 402 نفرشان فوت کرده اند.

وزارت بهداشت عربستان روز چهارشنبه گذشته از آغاز مرحله جدیدی از آموزش عمومی در مورد انتشار عامل این بیماری موسوم به ویروس کرونا خبر داد.

پویش مبارزه با مرس به دنبال سفر اخیر هیاتی از سازمان بهداشت جهانی به ریاض و تاکید این نهاد و دیگر سازمان ها بر ضرورت آموزش متخصصان و افکار عمومی عربستان درباره مرس آغاز شد.

تاکنون بیش از 20 کشور جهان که عمدتا در خاورمیانه واقع هستند، شناسایی افراد مبتلا به این بیماری را گزارش کرده اند.

کرونا خانواده بزرگی از ویروس هاست که باعث بروز طیف وسیعی از بیماری ها، از سرماخوردگی گرفته تا سارس، می شود.

علایم معمول این بیماری در مراحل اولیه شامل تنگی نفس، تب، سرفه و مشکلات گوارشی است و همزمان با پیشرفت بیماری، نارسایی کلیه و عفونت نیز دیده می شود.

با توجه به نبود درمان قطعی برای این بیماری، مهمترین راه مقابله، پیشگیری از انتشار آن، رعایت نکات بهداشتی، بخصوص در اماکن عمومی است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...