نسخه چاپی

وزیر خارجه چین: مذاكرات هسته‌ای به مرحله حساسی رسیده است

وزیر خارجه چین تصریح كرد كه مذاكرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ به مرحله حساسی نزدیك شده است و از طرفین مذاكره درخواست كرد برای تسهیل تصمیمات مهم سیاسی درباره موضوع هسته‌ای ایران با یكدیگر همكاری كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «وانگ یی» وزیر خارجه چین روز یکشنبه ضمن بیان اینکه مذاکرات ایران و 1+5 ( آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) به مرحله حساسی رسیده است، اعلام کرد که کشورش تمامی طرفین مذاکره را ترغیب می‌کند تا به منظور تسهیل تصمیمات مهم سیاسی در خصوص موضوع هسته‌ای ایران با یکدیگر همکاری کنند.

وی در یک کنفرانس خبری در حاشیه جلسه سالانه پارلمانی چین در این باره تأکید کرد: ما امیدواریم که ماراتن گفت‌وگوها درباره موضوع هسته‌ای ایران را به موقع با شرکای مربوطه به پایان برسانیم.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) ۱۵ مارس در حالی در سوئیس آغاز می‌شود که با نزدیک شدن به ضرب‌الاجلی که برای رسیدن به چارچوب توافق تعیین شده، گفت‌وگوها بار دیگر اهمیت دوچندانی یافته است. در حالی که طرفین قرار بود تا سوم آذر امسال بر سر راهکار جامع به توافق برسند، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا گفت‌وگوها برای بار دوم تمدید شود. بر اساس برنامه جدید، دو طرف برای رسیدن به چارچوب توافق تا روز 10 اسفند و برای حصول توافق نهایی تا 9 تیر ماه زمان دارند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...