نسخه چاپی

ادعای پوچ اسرائیل علیه ایران

اگر اسرائیل به دنبال حمله به ایران باشد، آمریكا به طور قطع از اسرائیل در برابر ایران و هر كشور عربی كه از ایران دفاع كند، حمایت خواهد كرد. از این رو، ‌درخواست كمك نتانیاهو از كنگره آمریكا كاملا مضحك است، چرا كه آمریكا در هر شرایطی از این رژیم حمایت خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "کانترپانچ" با اشاره به سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا، در مقاله‌ای به قلم "مارجوری کوهن" می‌نویسد: در سوم ماه مارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نطقی آتشین از کنگره آمریکا درخواست کرد تا با اتخاذ یک دیپلماسی خصمانه علیه ایران، از اسرائیل محافظت کند. هنگامی که وی از «اتحاد قابل توجه بین اسرائیل و آمریکا» که شامل «کمک‌های نظامی سخاوتمندانه و دفاع موشکی» است، صحبت می‌کرد، از یادآوری این که اسرائیل دارای زرادخانه‌ای حاوی ۱۰۰ یا ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای است، خودداری کرد.

*** ادعای پوچ اسرائیل مبنی بر «دفاع از خود»

نتانیاهو، درست یک روز پیش از ایراد این سخنرانی بحث‌برانگیز، اظهارات مشابهی را در حضور آیپک، لابی قدرتمند اسرائیل در آمریکا، بر زبان جاری ساخت. وی این ادعا که اسرائیل در جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷، «برای دفاع از خود» اقدام کرد را تصریح کرد. این روایت جعلی، مبنی بر این که اسرائیل تنها برای دفاع از خودش، به کشورهایی چون مصر، سوریه و اردن حمله کرد و سرزمین‌های فلسطین در کرانه غربی، غزه، اورشلیم، بلندی‌های جولان و شبه جزیره سینا را در سال ۱۹۶۷ به تصرف خود درآورد، تا حد بسیار زیادی در گفتمان عمومی مورد استنطاق قرار نگرفته است.

اسرائیل به این داستان ساختگی تکیه می‌کند تا به اشغال فلسطین ادامه دهد. در رابطه با این موضوع، فیلم «صداهای سانسور شده» نیز که در ماه فوریه در جشنواره فیلم «ساندنس» اجازه نمایش پیدا کرد، این روایت را به چالش نکشیده است.

*** نسخه سانسور نشده «صداهای سانسور شده»

اما اسناد محرمانه سطح بالا که از انگلیس، فرانسه، روسیه و آمریکا به دست آمده است، فاش ساختند که مصر، سوریه و اردن قصد حمله به اسرائیل را نداشتند و اسرائیل نیز از این مسئله باخبر بود. در حقیقت، آن‌ها به اسرائیل حمله نکردند. در عوض، این اسرائیل بود که به منظور در هم شکستن ارتش مصر و تصرف کرانه غربی، نخستین حمله را راه اندازی کرد.

پس از جنگ ۶ روزه، به مدت ۲ هفته، «آموس اوز» و «آوراهیم شاپیرا» به مزارع اشتراکی «کیبوتز» در اسرائیل سفر کردند و با عده زیادی از سربازان نیروهای دفاعی اسرائیل که از جنگ بازگشته بودند، مصاحبه کردند. این حلقه‌های فیلم که تا حد زیادی به مدت چندین سال توسط دولت اسرائیل سانسور شده بودند، در نهایت به نمایش عموم درآمدند.

«صداهای سانسور شده»، فیلمی است که در آن،‌ سربازان سابق اسرائیلی ساکت در کنار ضبط صوت نشسته و به صداهای ضبط شده خود گوش می‌دهند.

*** سرباز سابق نیروهای دفاعی اسرائیل: در جنگ، همه ما به قاتل تبدیل شده بودیم

شهادت‌های مستند در این نوارها، شواهدی از مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان و اعدام شتابزده زندانیان، که به نوعی جنایات جنگی محسوب می‌ّشوند را افشا می‌سازد. یکی از سربازان از خودش می‌پرسد «آن‌ها غیرنظامی‌ بودند، آیا من باید آن‌ها را می‌کشتم یا نه؟» وی پاسخ می‌دهد «من حتی در مورد آن فکر هم نکردم. [به ما دستور داده بودند که] فقط بکشید، هر کسی را که دیدید بکشید. یکی دیگر از صداها می‌گوید: «بسیاری از مواقع، ما افراد را دستگیر می‌کردیم و فقط آن‌ها را می‌کشتیم.»

صدای دیگر می‌گوید: «در جنگ، همه ما به قاتل تبدیل شده بودیم.» دیگری می‌گوید: «این جنگ نه تنها مشکلات دولت را حل نکرد، ‌بلکه آن‌ها را پیچیده و حل و فصل آن‌ها را دشوار ساخت. یکی از سربازان، تخلیه روستاهای عرب را به آنچه که نازی‌ها در اروپا در حق یهودیان مرتکب شده بودند، تشبیه می‌کند. در حالی که یکی از سربازان، مرد عربی را در حال دستگیری در خانه خود تماشا می کرد، گفت: «من احساس بی پایانی از شیطان بودن را تجربه می‌کردم.»

*** اسرائیل تمام حملات خود به غزه را «دفاع از خود» توصیف می‌کند، در حالی که همیشه خود این رژیم آغازگر جنگ بوده است

یکی از سربازان سوال می‌کند، «آیا ما محکوم هستیم به این که روستاها را برای اهداف دفاعی بی‌پایان اسرائیل بمباران کنیم؟ «در واقع، اسرائیل تمام حملات خود به غزه را دفاع از خود توصیف می‌کند، حتی با اینکه اسرائیل همیشه آغازگر جنگ بوده و تعداد زیادی از مردم فلسطین ـــ که اغلب غیرنظامی هستند ــــ را به قتل می‌رساند. این در حالی است که هر بار عده بسیار کمتری از اسرائیلی‌ها کشته می‌شوند.
این فیلم با نشان دادن نقشه فلسطین اشغالی که توسط مصر، سوریه و اردن احاطه شده، آغاز می‌شود، در حالی که پیکان‌هایی از هر یک از این کشورها به سمت فلسطین اشغالی نشانه رفته‌اند. سربازان نیروهای دفاعی اسرائیل احساس می‌کردند که این کشورهای عربی، تهدیدی وجودی علیه اسرائیل به شمار می‌روند. یکی از سربازان گفت:‌ «در آن زمان احساس می‌کردیم که این جنگ یک هولوکاست خواهد بود.»

رسانه‌های اسرائیلی در آن زمان ادعا کردند که مصر در تاریخ ۵ ژوئن از طریق زمینی و هوایی به اسرائیل حمله کرده است. بر اساس اظهارات «پاتریک سیل»، روزنامه نگار انگلیسی، تلاش رژیم صهیونیستی برای پذیرش این باور،‌ به طرز زیرکانه‌ای مدیریت شده بود و یک مانور بزرگ در جنگ روانی به شمار می‌آمد.

*** شواهد مستند علیه اسرائیل در جنگ ۶ روزه

«جان کوئیگلی»، استاد حقوق دانشکده دولتی اوهایو، در کتاب خود با عنوان «جنگ ۶ روزه و اسرائیل در دفاع از خود »،‌ مبنای قانونی برای آغاز یک «جنگ پیشگیرانه» را مورد بحث قرار می‌دهد. وی در این کتاب، مکالمات مقامات ارشد دولتی اسرائیل، آمریکا، مصر، اتحاد جماهیر شوروی، فرانسه و انگلیس را در حال تهیه مقدمات جنگ ۶ روزه، مستند کرده است.

وی دقایقی از نشست کابینه انگلیس، یکی از اعلامیه‌های دولت فرانسه، اسناد آمریکایی در «روابط خارجی آمریکا» و آرشیوهای ملی روسیه را بیرون کشیده است. این مکالمات روشن می‌سازند که اسرائیل می‌دانست مصر، سوریه و اردن، قصد حمله به اسرائیل را نداشتند و اینکه در اصل، اسرائیل، خود آغازگر این حملات بود.

*** رئیس موساد می‌دانست که مصر قصد حمله به اسرائیل را ندارد

در بخشی از این مکالمات، «اسحاق رابین»، ژنرال اسرائیلی به کابینه اسرائیل گفته است که نیروهای مصری در یک موضع دفاعی قرار دارند و ژنرال «مایر آمیت»، رئیس موساد (سازمان اطلاعاتی اسرائیل)، «رابرت مک نامارا»، وزیر دفاع وقت آمریکا را مطلع کرده بود که مصر قصد حمله به اسرائیل را ندارد. آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی،‌ هر دو از اسرائیل خواستند تا حمله کند. با این وجود، کابینه اسرائیل در تاریخ ۴ ژوئن، مجوز حمله نیروهای دفاعی اسرائیل به مصر را صادر کرد.

*** پس از رای کابینه اسرائیل، بحث‌های غیررسمی به نحوی تغییر جهت دادند که به نظر برسد اسرائیل آغازگر جنگ نبوده است

وی در این کتاب می‌نویسد:‌ «پس از این رای کابینه اسرائیل، بحث‌های غیررسمی به نحوی تغییر جهت دادند که این طور به نظر برسد که اسرائیل آغازگر جنگ نیست؛ در حالی که در حقیقت این دقیقا همان کاری بود که اسرائیل مرتکب شده بود. «موشه دایان»،‌ که خیلی زود وزیر دفاع اسرائیل شد، در خاطرات خود اعتراف کرده است که این اسرائیل بود که نخستین گام را در جنگ با مصر برداشت. با این حال،‌ «گیدئون رافائل»، در گزارش خود به شورای امنیت ادعا کرد که اسرائیل در دفاع از خود عمل کرده است.

*** نخستین گلوله‌هایی که در جنگ شلیک شد، متعلق به رژیم صهیونیستی بود

جان کوئیگلی» در کتاب خود می‌نویسد: «عملیات خصمانه نیروی هوایی اسرائیل به چندین فرودگاه در مصر، با هدف تخریب هواپیماهای مصری صورت گرفت.» در پنجم ماه ژوئن، سیا به «لیندون بی جانسون» رئیس‌جمهور وقت آمریکا گزارش داد که «اولین گلوله‌ها را اسرائیل شلیک کرد.»

ماده ۵۱ منشور ملل متحد به کشورها اجازه می‌دهد که در صورت مورد حمله قرار گرفتن یکی از کشورهای عضو، برای دفاع دسته جمعی اقدام کنند. با اینکه اردن و سوریه به حملات اسرائیل به مصر واکنش نشان دادند، اما آن‌ها ــ و همچنین مصرــ آسیب چندانی به اسرائیل وارد نکردند. «کوئیگلی» می‌نویسد،‌ تا بعد از ظهر روز پنجم ژوئن، اسرائیل «عملا ظرفیت جنگ هوایی مصر، اردن و سوریه را نابود کرد.»

*** دولت آمریکا با وجود آگاهی از حقیقت، باز هم به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه داده است

در ادامه این کتاب می‌خوانیم: ‌«دین راسک»، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که مقامات آمریکا «زمانی که اسرائیل حمله غافلگیرانه خود را راه اندازی کرد، به شدت عصبانی بودند، اما با این وجود، آمریکا این موضوع را به چالش نکشید و کاخ سفید این تحلیل را در نزد خود نگه داشت.

با اینکه قطعنامه ۲۴۲ سازمان ملل در سال ۱۹۶۷ تصویب شد، و در آن خواسته است که «نیروهای مسلح اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی عقب‌نشینی کند» اما اسرائیل همچنان به اشغال سرزمین‌های فلسطین ادامه می‌دهد.

اسرائیل از ادعای خود مبنی بر این که مصر آغازگر حمله بوده، دست برداشته است. با این وجود،‌ جامعه بین الملل هنوز فکر می‌کنند که این رژیم طبق قوانین بین المللی، در دفاع از خود عمل کرده است. «کوئیگلی توضیح می‌دهد که منشور ملل متحد، به کشورها اجازه می‌دهد که تنها پس از آنکه یکی از کشورهای عضو، دچار حمله نظامی شدند، به نیروی نظامی متوسل شوند. این منشور هرگز اجازه حملات پیش‌گیرانه را صادر نکرده است.

*** ‌درخواست کمک نتانیاهو از کنگره آمریکا کاملا مضحک است، چرا که آمریکا در هر شرایطی از این رژیم حمایت خواهد کرد

به گفته«آنتونیو کاسیس»، استاد دانشگاه فلورانس، «سازمان ملل، اسرائیل را به خاطر حمله به مصر در سال ۱۹۶۷ محکوم نکرد.» به اعتقاد «کوئیگلی»، موفقیت اسرائیل در حمله به مصر،‌ به منزله شکست اتحاد جماهیر شوروی در جنگ سرد بود.

دولت آمریکا با ارسال سالانه ۳ میلیارد دلار کمک نظامی، همچنان به حمایت خود از اسرائیل ادامه می‌دهد؛ حتی زمانی که اسرائیل با قدرت شدید نظامی به غزه حمله می‌کند ـــ همانند تابستان ۲۰۱۴،‌ که ۲۱۰۰ فلسطینی را (که اغلب غیرنظامی بودند) به شهادت رساند.

به اعتقاد نویسنده، اگر اسرائیل به دنبال حمله به ایران باشد، آمریکا به طور قطع از اسرائیل در برابر ایران و هر کشور عربی که از ایران دفاع کند، حمایت خواهد کرد. از این رو، ‌درخواست کمک نتانیاهو از کنگره آمریکا کاملا مضحک است، چرا که آمریکا در هر شرایطی از این رژیم حمایت خواهد کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...