نسخه چاپی

دلیل چاقی زنان ایرانی

با افزایش سن زنان فعالیت فیزیكی كاهش می‌یابد و كالری بیشتری دریافت می‌كنند، در نتیجه در معرض چاقی قرار می‌گیرند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: با افزایش سن زنان فعالیت فیزیکی کاهش می‌یابد و کالری بیشتری دریافت می‌کنند، در نتیجه در معرض چاقی قرار می‌گیرند.

پیام فرح‌بخش گفت: خانم‌ها معمولاً وقتی سن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، به خصوص در سنین بالاتر از 30 سال در صورتی که مراقب تغذیه خود نباشند و فعالیت فیزیکی خود را کمتر کنند، باعث می‌شود متابولیسم به مرور زمان با افزایش سن کاهش یابد و در معرض چاقی قرار گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: به خصوص وقتی زنان به سنین یائسگی می‌رسند به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن آن‌ها صورت می‌گیرد و سن آن‌ها بالاتر رفته به خصوص در 50 سالگی به بالا یکسری محدودیت‌ها در بدن او ایجاد می‌شود و آن‌ها را در مرز چاقی قرار می‌دهد یعنی بسیاری از خانم‌ها در وضعیت آرتروز، دیسک کمر و مشکلات کمر درد قرار می‌گیرند و ناخودآگاه فعالیت آن‌ها کاهش می‌یابد. از طرفی وقتی فعالیت او افزایش می‌یابد، غذا خوردن را کم نمی‌کنند.

فرح‌بخش افزود: چون هورمون‌های استروژن و پروژسترون دیگر آن فعالیت سابق را ندارند، در نتیجه اشتها افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود فرد غذای بیشتری مصرف کند و از طرفی فعالیت کمتری کند و چاق‌تر شود.

وی تأکید کرد: لذا اگر می‌خواهیم با این وضعیت مقابله کنیم حتماً باید حواسمان باشد فعالیت فیزیکی مؤثر داشته باشیم، یعنی به همه خانم‌ها توصیه می‌کنیم که حداقل روزانه 30 تا 45 دقیقه یک فعالیت فیزیکی مؤثر که حداقل یک پیاده‌روی نسبتاً تند است، داشته باشند. هم چون مراقب غذا خوردن فرد باشند در صورتی که این غذا خوردن بر اساس اشتهای کاذب است می‌توانند با مواد کم کالری یک مقدار اشتها را مهار کنند، مثل میوه‌ها و سبزیجات که در گروه‌های غذایی آزاد هستند، استفاده کنند.

این متخصص تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: با مصرف سبزیجات هم کالری کمتری دریافت می‌کنند چون سرشار از ویتامین‌ها و املاح و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و باعث می‌شود فرد کمتر در معرض چاقی قرار بگیرد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...