نسخه چاپی

تلفات چشمگیر داعش در عملیات تكریت

در ادامه عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق برای بازپس گیری استان صلاح الدین، شهر العلم واقع در شرق تكریت نیز محاصره شد و درگیری‌های شدید در اطراف تكریت باعث وارد آمدن تلفات بسیار به تروریست‌ها و درنتیجه تغییر تاكتیك از سوی آنها شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: در ادامه عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق برای بازپس گیری استان صلاح الدین، شهر العلم واقع در شرق تکریت نیز محاصره شد و درگیری‌های شدید در اطراف تکریت باعث وارد آمدن تلفات بسیار به تروریست‌ها و درنتیجه تغییر تاکتیک از سوی آنها شده است.

محاصره شهر العلم دو روز پس از آزادسازی شهر الدور در جنوب شرق تکریت محقق شده و گفته می‌شود تروریست‌های داعش که شکست سختی را در الدور تجربه کرده بودند، با تمام توان خود از شهر العلم دفاع می‌کنند.

بنابر این گزارش، عملیات ارتش عراق و پیشروی به سوی تکریت، مرکز استان صلاح الدین ادامه دارد و نیروهای دولتی در 24 ساعت گذشته توانسته‌اند ده‌ها داعشی را از پای درآورند و تنها در درگیری‌های شهر العلم 21 داعشی کشته و ده‌ها تن از آنها زخمی شدند.

در درگیری‌های روز گذشته ارتش و نیروهای مردمی با تروریست‌های داعش مناطق مختلفی از جمله چند روستا آزاد شده است. بنابه گفته یک منبع نظامی یگان‌های زرهی ارتش با کمک عشایر محلی و نیروهای مردمی وارد بخش‌هایی از شهر العلم شده‌اند.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز که برای اشراف بر عملیات آزاد سازی استان صلاح الدین به سامرا رفته است با تقدیر از تلاش‌های شبه نظامیان حامی دولت و نیروهای مردمی تاکید کرد که اقدامات آنها در حافظه تاریخ خواهد ماند و از آنها خواست تا با اسرا و کسانی که شکست می‌خورند به نیکی رفتار کند.

وی پس از رسیدن به سامرا به زیارت حرمین عسگرین رفت و پس از آن در جمع نیروهای نظامی مستقر در این شهر حاضر شد و تاکید کرد که عملیات پاکسازی صلاح‌الدین خیلی زود به نتیجه می‌رسد و این عملیات کلید آزادسازی بقیه مناطق خواهد بود.

رائد الجبوری، استاندار صلاح الدین نیز با اعلام اینکه براساس اطلاعات به دست آمده از داعش تنها چندصد نیروی فعال این گروه در استان صلاح الدین باقیمانده تاکید کرد که از ابتدای عملیات صده‌ها تن از داعشی‌ها کشته شده‌اند و آنها به کاشت مین و ساخت تله‌های انفجاری روی آوردند تا کمبود نیروی خود را جبران کنند.

استاندار صلاح الدین تاکید کرد که ظرف چند هفته آتی استان صلاح الدین به طور کامل آزاد خواهد شد و و ورود نیروهای دولتی به تکریت فقط مساله وقت است. وی از عشایر منطقه خواست تا مناطق آزاد شده را در برابر بازگشت تروریست‌ها به آن محافظت کنند.

در همین حال ارتش آمریکا اعلام کرد که 11 حمله هوایی در شمال و غرب عراق انجام داده است که عمده آنها تاسیسات نظامی و خودروهای زرهی داعش را هدف قرار داده است.

بنابر بیانیه صادر شده از سوی پنتاگون، نیروی هوایی ائتلاف شش حمله را در سوریه نیز انجام داده‌ که سه مورد در اطراف کوبانی بوده و سه مورد آن نیز مواضع داعش در دیگر نقاط این کشور را هدف قرار داده است.

اما حملات ائتلاف در عراق که 11 مورد بوده در نزدیکی موصل و تلعفر در استان نینوا، فلوجه در الانبار و کرکوک بوده و توانسته علاوه بر خودروهای زرهی یک انبار مهم تسلیحات داعش را نیز منهدم کند.

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرده که دولت عراق از آنها برای مشارکت در آزادسازی تکریت دعوت نکرده و آنها هیچ گونه مشارکتی در این عملیات ندارند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...