نسخه چاپی

آغاز پیش فروش بلیت نوروزی اتوبوس در تهران

مدیركل پایانه ها و حمل و نقل استان تهران از آغاز پیش فروش بلیت اتوبوس های مسافربری برون شهری ویژه ایام نوروزی ازامروز 16 اسفند ماه در این استان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مدیرکل پایانه ها و حمل و نقل استان تهران از آغاز پیش فروش بلیت اتوبوس های مسافربری برون شهری ویژه ایام نوروزی ازامروز 16 اسفند ماه در این استان خبر داد.

حمیدرضا شهرکی ثانوی افزود: در پی پیش فروش اینترنتی بلیت های نوروزی از دهم اسفندماه از امروز نیز پیش فروش بلیت اتوبوس به صورت حضوری در مراکز فروش شرکت های مسافربری در سطح شهر و پایانه ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه 92 درصد جابجایی مسافران از طریق سیستم حمل و نقل عمومی در بخش جاده ای انجام می شود گفت: آمار تعداد مسافران نوروزی در سال 1393 با حرکت از مبدا شهر تهران افزون بر یک میلیون و450 هزار مسافر بوده است.

شهرکی ثانوی افزود: بر همین اساس در طول این مدت حدود بیش از یک میلیون مسافر نیز وارد استان تهران شده اند.

وی گفت: آمار و قرائن نشان می دهد که بیشترین افراد متقاضی سفرهای جاده ای از اقشار متوسط جامعه هستند.

شهرکی ثانوی افزود: براساس مقررات حمل و نقل مسافری افرادی که بلیت اتوبوس خود را خرید یا پیش خرید کرده و قصد تعویض بلیت را داشته باشند شرکت های مسافربری بدون دریافت مبلغی ملزم به تعویض بلیت خواهند بود.

وی در خصوص استرداد بلیت اتوبوس نیز گفت: در این شرایط اگر استرداد بلیت یک ساعت پیش از حرکت اتوبوس باشد، 10 درصد و اگر یک ساعت بعد از سفر اتوبوس رخ دهد 50 درصد اصل مبلغ خرید بلیت به عنوان خسارت کسر و مابقی به خریدار بلیت پرداخت خواهد شد.

شهرکی ثانوی افزود: در هماهنگی با اتحادیه شرکت های مسافربری، انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل مسافری استان تهران و شرکتهای تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور مقرر شد در طول سفرهای نوروزی از 25 اسفند 93 تا 15 فرودین 94 خسارت ناشی از استرداد بلیت از مسافران دریافت نشود.

بنابه گفته ی وی از امروز 16 اسفند تا پایان طرح نوروزی پیش فروش بلیط اتوبوس از دو طریق حضوری و اینترنتی انجام می شود.

شهرکی ثانوی گفت: مسافران می توانند با مراجعه به سایت های www.irsafar.com و www.payaneh.ir و یا از طریق سایت های اینترنتی شرکت های تعاونی به وسیله وب کیوسک در سطح شهر بلیت مورد نظر خود را پیش خرید کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات حاصل از آمار پیش فروش بلیت های اینترنتی از دهم اسفند ماه تاکنون حدود 40 هزار و 600 صندلی پیش خرید انجام شده است.

شهرکی گفت: در طول این هفت روز حدود 24 درصد تقاضای پیش خرید بلیت اتوبوس های مسافربری مربوط به 28 اسفند، 22 درصد به 27 اسفند، 14 درصد به 26 اسفند و 13 درصد مربوط به 25 اسفند ماه است.

وی افزود: این آمار نشان می دهد که در این مدت تعداد مسافران خروجی از تهران بیش از ورود آن است به عبارتی از اول فرودین تعداد ورودی مسافران از خروجی بیشتر می شود همین رابطه در نیمه دوم سفرهای نوروزی از این رابطه دوباره تکرار خواهد شد.

شهرکی ثانوی گفت: بر اساس این اطلاعات سفرهای نوروزی به اصفهان 55 درصد، شیراز 25 درصد و مشهد 15 درصد کل سفرها از استان تهران را تشکیل می دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران تصریح کرد: در چهار پایانه مسافربری شهرستان تهران دفاتر نظارت به ترتیب در پایانه غرب با شماره 44658892، پایانه جنوب با شماره های 55185465 و 55185463، پایانه بیهقی با شماره 88506602 و پایانه شرق با 77865979 و همچنین سامانه پیام کوتاه 88907003 آماده دریافت پیشنهادها، شکایات و انتقادات مردمی برای رفع مشکل و یا برخورد با موارد تخلف در اسرع وقت می باشند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...