نسخه چاپی

وجود سرباز باعث قدرت بازدارندگی و ایجاد امنیت روانی می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: وجود سرباز باعث قدرت بازدارندگی و ایجاد امنیت روانی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفتمین جشنواره جوان سرباز که در محل مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا برگزار شد، در سخنانی یکی از سخت‌ترین کارها در پادگان‌ها را برعهده سربازان دانست و افزود: سخت‌ترین کارها در پادگان‌ها برعهده سربازان است و سربازان کارهای فیزیکی و کارهای سختی که نیاز به مداومت و ممارست دارد را برعهده دارند که به لطف خدا سربازان ما با ایمان و اعتقادشان این مسئولیت را به انجام می‌رسانند و کار را خیلی خوب پیش می‌برند.

وی همچنین تاکید کرد: این جلسات برای این است که از زحمات و تلاش‌های سربازان تقدیر شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه زمانی گفته می‌شد که سرباز برای امنیت مرز است، ادامه داد: البته این کلام درست است اما بهتر است بگوییم که سرباز مرز امنیت است، یعنی هرجا سرباز است، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی نیز وجود دارد.

امیر پوردستان تصریح کرد: یکی از کلمات و واژه‌هایی که در همه فرهنگ‌ها از آن با قداست و احترام خاصی نام برده می‌شود، کلمه سرباز است به طوری که در همه فرهنگ‌ها سرباز دارای احترام و قداست ویژه‌ای است.

وی در ادامه به جایگاه سرباز در فرهنگ دینی ما اشاره کرد و گفت: در فرهنگی دینی ما مسلمانان و همین‌طور در کلام ائمه معصومین (س) و نیز در سیره آن بزرگواران توجه به سرباز را می‌توانیم مشاهده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در همین زمینه ادامه داد: بزرگان دین ما سفارش کرده‌اند که اصلا ما جایگاه سرباز را از خداوند طلب کنیم، در دین ما سفارش شده است که از خداوند بخواهیم که ما را در زمره سربازانش قرار دهد، زیرا سربازان پیروز میدان هستند.

امیر پوردستان در ادامه اظهار داشت: کسی که با قرب الهی لباس رزم را به تن می‌کند در هر عرصه‌ای که وارد شود، پیروز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روایتی از امیر‌المومنین (ع) در مورد جایگاه سرباز اشاره و تاکید کرد: حضرت علی (ع) به مالک اشتر سفارش می‌کند و می‌فرمایند که «ای مالک حواست باشد که سربازان دژها و قلعه‌های مستحکم تو و کشورت هستند و باید از آن مراقبت کنیم».

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: اگر قبلا دور شهرها را دیوار می‌کشیدند و ستون‌های عظیم قرار می‌دادند و کارهایی می‌کردند که اشرار و قاچاقچیان نتوانند به داخل مرزها دست پیدا کنند، اما امروز سربازان هستند که نقش آن حصار، دیوار و قلعه را بازی می‌کنند.

امیرپوردستان اضافه کرد: حضرت امیر (ع) در جای دیگری به مالک سفارش می‌کنند که باغ‌ها و عمارت‌ها زینت تو نیستند بلکه سربازان زینت تو هستند.

وی همچنین سرباز را زینت کشور و ملت دانست و گفت: سرباز مدال افتخاری است که به سینه یک ملت نصب می‌شود. اگر سرباز نباشد، امنیت نیست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه عزت دین به وجود سرباز وابسته است، گفت: اگر سرباز نباشد، دین عزیز نمی‌شود؛ در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود اینکه علما و دانشمندان شکنجه می‌شدند و فعالیت دینی داشتند، اما دین، عزیز نبود و عزت نداشت بلکه سربازان بودند که به میدان آمدند و به دین عزت دادند.

امیر پوردستان در همین زمینه اضافه کرد: وقتی که صدام با همه توانش آمد که دین را از ما بگیرد، سربازان و بسیجیان ما در مقابل او صف‌آرایی کردند و به دین عزت دادند.

وی همچنین امنیت کشور را در گروی وجود سربازان دانست و تصریح کرد: قوام یک کشور به وجود سربازان است به طوری که اگر سرباز نباشد، دین نیز قوام پیدا نمی‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ماه گذشته فرمانده مرکز پیاده با بنده تماس گرفت و گفت که آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می‌خواهد از این مرکز و آن هم در روز جمعه بازدید کند که بنده به او گفتم که اولا آقای نوبخت در سیستم ما نیست و در ضمن روز جمعه که روز مناسبی برای بازدید نیست، اما او گفت که آقای نوبخت در سال‌های ۵۳ و ۵۴ افسر وظیفه این مرکز بوده و می‌خواهد آسایشگاه‌اش را ببیند، بنابراین بنده می‌خواهم بگویم که خاطرات سربازی با همه جذر و مد و سختی‌هایی که دارد یکی از شیرین‌ترین دوران‌ها برای سربازان است.

امیر پوردستان با بیان اینکه دوره سربازی دوره‌ای است که فرد تجربیات زیادی را کسب و اعتماد به نفس پیدا می‌کند، اظهار داشت: البته این جنبه شخصی دوره خدمت سربازی است اما وجود شما سربازان در پادگان‌ها امنیت روانی ایجاد می‌کند. وقتی مردمی که کنار پادگان‌های شما هستند و شما را داخل پادگان‌ها می‌بینند، احساس امنیت کرده و خدا را شکر می‌کنند که چنین جوانان مستحکم و پادررکابی هستند که اگر خطری ما را تهدید کند، اینها هستند که در وهله اول سینه‌شان را آماج گلوله‌های دشمن می‌کنند.

وی همچنین به بُعد فرامنطقه‌ای وجود سربازان در پادگان‌ها اشاره کرد و گفت: در بعد فرامنطقه‌ای وجود سربازان در پادگان‌ها قدرت بازدارندگی ایجاد می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنانش به ذکر خاطره‌ای از دیدار خصوصی‌اش با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات ایشان برای توجه به سربازان اشاره کرد و گفت: بنده هر وقت خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب می‌شوم یکی از سفارشاتی که ایشان به بنده می‌کنند در مورد سربازان و نحوه برخورد در پادگان‌ها و آسایش‌شان است.

امیر پوردستان ادامه داد: در اولین دیدار خصوصی بنده که در سال ۸۸ انجام شد، گزارشی که خدمت ایشان ارائه دادم، قدری طولانی شد و به وقت نماز و اذان ظهر نزدیک شدیم،‌ وقتی ایشان صدای اذان را شنیدند قدری تأمل کردند و به بنده فرمودند که من عادت ندارم موقع اذان چیزی بگویم. در اینجا در مورد سربازان به بنده سفارش کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: البته در دیدار خصوصی که در ۱۲ بهمن امسال با ایشان داشتم به بنده فرمودند که من در مورد سربازان در پادگان‌ها دغدغه دارم. اینها نشان‌دهنده اهمیت ویژه مقام معظم فرماندهی کل قوا نسبت به سربازان است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین تصریح کرد: اگر احساس می‌کنیم که در پادگان‌ها خوشایندسازی می‌شود و پیگیری‌هایی در مورد امور، بیمه و خدمات درمانی سربازان اقداماتی در حال انجام است باید بدانیم که با سفارشات نورانی فرماندهی معظم کل قواست.

امیر پوردستان همچنین به رشادت‌های سربازان ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سربازان ما در این ۸ سال رشادت‌‌ها و فداکاری‌هایی انجام دادند که نباید آنها را فراموش کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سربازان، افسران و درجه‌داران ما در ۸ سال دوران دفاع مقدس رشادت‌هایی را رقم زدند که باید همواره این رشادت‌ها را ارج نهاده و این فرهنگ را گسترش دهیم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم که علاوه بر امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، حجت‌الاسلام وفا رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش و نیز امیر فهمیده معاون نیروی انسانی این نیرو نیز حضور داشتند، از ۳۶ سرباز برتر در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و علمی با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...