نسخه چاپی

اعتراض قلعه نویی به حكم درباره نكونام

وكیل امیر قلعه نویی بعد از رد شكایت موكلش از جواد نكونام گفت: «صادر نشدن قرار مجرمیت برای نكونام از نظر ما غیر عادلانه است.»

به گزارش نما، حمید توسلی وکیل امیر قلعه نویی در پرونده شکایت از جواد نکونام درباره قرار منع تعقیب برای کاپیتان تیم ملی اظهار داشت: «ما مستندات مان را ارائه داده بودیم و انتظارمان این بود که پرونده به دادگاه ارائه شود. قطعا در مهلت قانوني (10 روز) كه فرصت داريم به آن اعتراض خواهيم كرد. بر اساس روح قوانین هر کارشناس دیگری هم بود، صادر نشدن قرار مجرمیت در این پرونده را عادلانه نمی دانست. تاكيد مي‌كنم كه حتي يك دليل محكمه پسند هم ارايه نشده است.»

وی برای توضیح بیشتر گفت: «13، 14 مورد اتهام در مصاحبه‌اي كه ما نسبت به آن شكايت كرديم وجود دارد كه جواد نكونام هم در جلسه بازپرسي همان ادعاها را مجددا تكرار كرد و از آن تاريخ (بازپرسي) تا امروز نه خود او و نه وكيلش حتي يك مدرك محكمه پسند هم به دادگاه ارايه نكرده‌اند. آن وقت چطور ممكن است اين راي صادر شود.»

این وکیل دادگستری درباره دلایلش برای غیر عادلانه خواندن رای دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم ورزشی گفت: «ببینید بر اساس قانون رسیدگی به پرونده های مطبوعاتی، شاکی برای ارائه شکایت به متن چاپ شده استناد می کند و ما با ارائه متن مصاحبه آقای نکونام به دادگاه، مواردی که از نظرمان موارد اتهامی بودند را هایلایت کردیم و بر اساس آنها شکایتنامه مان را نوشتیم. حالا این طرف دیگر دعوا است که باید با مدارکی که ارائه می کند، به اتهامات ما پاسخ بدهد. پس نوشته شدن این عبارت که "قرار منع تعقیب به دلیل کافی نبودن مدارک صادر شده است" از نظر حقوقی قابل قبول نیست.»

توسلی همچنین با اشاره به شهود حاضر شده در دادگاه و ارائه مستندات از سوی نکونام هم تاکید کرد: «من مستندات در پرونده را دیدم. البته یک سی دی هم ارائه شده بود که آن را ندیدم اما شنیدم که همان فایل تصویری معروف است که قبلا هم در رسانه ها و فضای مجازی دست به دست شده. در آن فایل آقای قلعه نویی بیشتر درباره مسائل فنی حرف می زنند و به کسی توهین یا بی احترامی نمی کنند. البته من دقیقا نمی دانم درباره این سی دی اظهارنظر کنم چون محتوایش را ندیدم.»

وکیل قلعه نویی اعتقاد دارد حتی اگر همه مستندات ارائه شده به دادگاه هم مورد قبول فرض شود باز هم اتهامات دیگری در پرونده بوده که قابلیت طرج دارند. مواردی مثل ماجرای خوشحالی بعد از شکست تیم در دربی: «ببینید اگر به فرض بگوییم مدارک ارائه شده از سوی ایشان مورد قبول قرار گرفته باشد پس موارد دیگر شکایتی ما چه می شوند؟ ماجرای خوشحالی در دربی و مسائلی مثل گفته های ایمان موسوی. این نکاتی است که ما درباره شان بحث داریم.»

وی برای ارائه توضیح بیشتر تصریح کرد: «در مورد ايمان موسوي جالب است بدانید که چيزي در حدود 60 درصد از كل مصاحبه مورد نظر پرونده به آن ربط داشت. اين در حالي است كه ايمان موسوي با حضور در كميته اخلاق فدراسيون فوتبال ضمن پس گرفتن حرف‌هايش گفته كه قلعه‌نويي اسطوره فوتبالي‌اش است و حتي از سرمربي سابقش معذرت خواهي هم كرده است.»

توسلی در خصوص ادعای شادی قلعه نویی در دربی 74 گفت: «براي اثبات آن ادعا 3 چيز قطعا لازم است. اينكه يا قلعه‌نويي به اين كار اقرار كند يا دوستي كه گفته شده موكل من در خانه او بوده اين مطلب را تاييد كند و يا فيلمي از آن وجود داشته باشد تا آن را در اختيار دادگاه قرار داده باشند كه هيچ يك از اين سه اتفاق نيفتاده است.»

وکیل سرمربی استقلال در خصوص شاهدهایی که نکونام معرفی کرده گفت: «نکونام سه شاهد به دادگاه معرف کرد که از آن سه نفر یکی حنیف عمران زاده بود که حرف‌های نکونام درباره قلعه‌نویی را تایید که نکرد هیچ بلکه آنها را رد کرد. دو شاهد دیگر نکونام هم یک خبرنگار و یک بازیکن سابق استقلال بوده اند، که از نگاه دادگاه وجاهت قانونی برای شهادت دادن نداشتند به همین خاطر دادگاه‌ شهادت‌شان را نپذیرفت.»

توسلی در پاسخ به این سئوال که چه عاملی را دلیل صدور قرار منع تعقیب برای نکونام از سوی دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم ورزشی می داند؟ گفت: «راستش ما احترام خاصی برای بازپرس ویژه پرونده قائل هستیم، هیچ دلیل خاصی به ذهن مان نمی رسد. شاید شلوغی کار باعث شده ایشان چنین قراری را صادر کنند. با این وجود این حق را برای خود قائلیم که بتوانیم مراحل قانونی را ادامه بدهیم.»

وی در خصوص پرونده عادل فردوسی‌پور گفت: «به واسطه تصمیمی که موکل بنده درباره شکایت از فردوسی‌پور گرفته بود، با مراجعه به دادسرا از تعقیب شکایت‌مان صرفنظر کردیم و پرونده مختومه شد اما این به آن معنی نیست که موکل بنده مواضع انتقادی‌اش نسبت به این فرد را تغییر داده باشد.»

توسلی در پایان درباره پرونده شکایت از حسین کعبی گفت: «این پرونده تقریبا 4، 5 روز پس از انتشار مصاحبه جواد نکونام آغاز شد و چون هنوز پرونده مفتوح است نمی‌توانم درباره مفاد آن صحبت کنم.»
منبع: جام نیوز

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...