نسخه چاپی

بهای نفت دوباره سقوط می كند

افزایش نسبی بهای نفت باعث ایجاد امیدواری در میان تولیدكنندگان شده است اما بعید است كه این روند صعودی ادامه داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: افزایش نسبی بهای نفت باعث ایجاد امیدواری در میان تولیدکنندگان شده است اما بعید است که این روند صعودی ادامه داشته باشد.

بهای نفت در بازارهای جهانی مدتی است که بخشی از سقوط چند ماه اخیر را جبران کرده تا جایی که بهای هر بشکه نفت برنت به نزدیکی ۶۰ دلار رسیده است. با این حال موسسه گلدمن ساکس برآورد کرده که احتمالا طی ماه های پیش رو بهای نفت بار دیگر کاهش خواهد یافت. تحلیلگر این موسسه اعتقاد دارد که طی دو ماه اخیر عواملی مانند بدی آب و هوا و همچنین ناآرامی های امنیتی باعث کاهش تولید نفت شده اند

به طوری که تولید جهانی نفت در ماه های ژانویه و فوریه نسبت به دسامبر سال گذشته به میزان ۸۸۵ هزار بشکه در روز کاهش یافته است اما انتظار می رود که در ماه های پیش رو تولید جهانی نفت بار دیگر افزایش یافته و در نتیجه با افزایش عرضه، بهای جهانی نفت نیز روندی نزولی به خود بگیرد به خصوص که بخش تولید در چین و هند نیز چندان امیدوار کننده به نظر نمی رسند و به همین خاطر بعید است که تقاضای جهانی برای انرژی افزایش یابد. موسسه گلدمن ساکس پیش بینی کرده که بهای هر بشکه نفت در سه ماهه دوم و سوم سال جاری میلادی حدود ۴۰ دلار باشد و بهای نفت در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز به ۶۵ دلار برای هر بشکه برسد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...