نسخه چاپی

اعزام‌های نوروزی عتبات از ۲۴ اسفند

مدیركل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام‌های نوروزی عتبات عالیات از۲۴ اسفند آغاز می شود و تا هشتم فروردین ادامه خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، محسن نظافتی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها، در این ایام روزانه 100کاروان معادل 4000 نفر در روز، به زیارت عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی از افزایش 200 هزار تومانی هزینه سفر به عتبات عالیات از 21 اسفند به علت تفاوت نرخ ارز تعادلی و ارز آزاد خبر داد و افزود: این موضوع به ارز همراه زائران هیچ ارتباطی ندارد و همچنان به زائرانی که از طریق کاروان‌های سازمان حج و زیارت اعزام می‌شوند، 300 دلار ارز تعادلی تعلق می‌گیرد.

وی درباره حداقل و حداکثر هزینه سفر به عتبات در ایام تعطیلات نوروز افزود: حداقل هزینه سفر به عتبات یک میلیون و یکصد هزار تومان و به صورت زمینی و حداکثر هزینه سفر نیز یک میلیون و 600 هزار تومان به صورت هوایی است.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: پس از پایان اعزام‌های نوروزی از هزینه سفر به عتبات عالیات حدود10درصد کم می‌شود.

نظافتی با بیان این که زائران ایرانی می‌توانند در ایام نوروز از بسته‌های اقامتی سه، چهار، شش و هفت روزه استفاده کنند، گفت: اعزام‌های بسته اقامتی سه و چهار روزه به صورت هوایی، بسته اقامتی شش روزه به صورت زمینی و بسته اقامتی هفت روزه به صورت زمینی و هوایی است.

وی با بیان این که بسته اقامتی10روز که قبل از اعزام‌های نوروزی فعال بود به علت اعزام تعداد بیشتری از متقاضیان اکنون متوقف شده است، افزود: پس از اعزام‌های نوروزی، علاوه بر فعال شدن بسته اقامتی10روزه، متقاضیان سفر به عتبات می‌توانند از بسته اقامتی14روزه نیز بهره‌مند شوند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در بسته اقامتی14روزه، زائران شش روز در نجف اشرف، شش روز در کربلای معلی و دو روز نیز در کاظمین اقامت می‌کنند.

نظافتی با اشاره به افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما در ایام نوروز گفت: قیمت بلیت‌های سفر هوایی به عتبات در ایام نوروز هیچگونه افزایشی نخواهد داشت و طبق نرخ قبلی محاسبه می‌شود.

وی افزود: اکنون قیمت بلیت آزاد تا یک میلیون و یکصد هزار تومان افزایش یافته اما هزینه رفت و برگشت سفرهای هوایی زائرانی که سازمان حج و زیارت آنان را به عتبات اعزام می کند، حدود 430 هزار تومان است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...