نسخه چاپی

ممنوعیت فعالیت مدارس دو زبانه در كشور

وزارت آموزش و پرورش فعالیت مدارس غیردولتی دو زبانه را ممنوع كرد.

به گزارش نما به نقل از صدا و سیما: وزارت آموزش و پرورش فعالیت مدارس غیردولتی دو زبانه را ممنوع کرد.

مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش گفت: تاکنون هیچ مصوبه ای در شورای عالی آموزش و پرورش درباره فعالیت مدارس دو زبانه نداشته ایم و اگر مدرسه غیردولتی با این عنوان فعالیت کند، کاملا غیرقانونی است.

درج شهریه مصوب مدارس غیردولتی در پایگاه اینترنتی به تفکیک شهر و منطقه

مجتبی زینی وندگفت: شهریه مصوب مدارس غیردولتی در سامانه اینترنتی این مدارس قرار گرفته است و اولیای دانش آموزان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی dmgh.medu.ir شهریه هر مدرسه را به تفکیک شهر و منطقه مشاهده کنند.

وی افزود: این شهریه شامل شهریه ثابت و شهریه متغییر (فوق برنامه) آموزشی است.

زینی وند اضافه کرد: اگر مدرسه ای بیشتر از شهریه مصوب دریافت کند مسئولیت این موضوع برعهده موسس مدرسه خواهد بود و هرنوع برخورد قانونی را خواهد پذیرفت.

مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس دولتی در صورت درخواست اولیا می توانند پیش ثبت نام داشته باشند اما حق دریافت هیچ گونه شهریه و مبلغ علی الحسابی را ندارند.

الگوی جدید شهریه به مدارس غیر دولتی

مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین از ابلاغ "الگوی جدید شهریه به مدارس غیر دولتی" خبر داد و گفت: بر اساس الگوی جدید شهریه طبق برنامه هفتگی مدرسه تعیین و حداکثر ساعات فوق برنامه ‌به تفکیک دوره تحصیلی برای هر مدرسه مشخص شده است.

مجتبی زینی وند افزود: طبق الگوی جدید فعالیت های فوق برنامه ای که بعضی مدارس غیردولتی تحت عنوان برنامه های ویژه اعلام می کند ساماندهی شده است و برای مدارس ابتدایی حداکثر شش ساعت، متوسطه اول و دوم هشت ساعت و پیش دانشگاهی حداکثر 16 ساعت مجاز خواهد بود.

وی اضافه کرد: ارائه کلاس های ویژه و طول برنامه باید با تایید اداره آموزش و پرورش منطقه و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه باشد و تحمیل هرگونه کلاس فوق برنامه به اولیا ممنوع است و تخلف محسوب می شود.

مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در الگوی جدید همچنین مدارس غیر دولتی مجاز به تحمیل کلاس های فوق برنامه در ایام تابستان به اولیا و دریافت هزینه نیستند.

زینی وند همچنین یادآور شد: طبق الگوی جدید برگزاری کلاس های درسی سال تحصیلی بعد در تابستان ممنوع است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...