نسخه چاپی

پیگیری بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

داگلاس الكساندر، وزیر امور خارجه كابینه در «سایه» انگلیس از حزب كارگر عصر روز سه شنبه در دیدار با هیات پارلمانی ایران در لندن گفت با جدیت پیگیر بازگشایی سفارت انگلیس در تهران و گسترش همكاری ها میان دو كشور می باشد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: داگلاس الکساندر، وزیر امور خارجه کابینه در «سایه» انگلیس از حزب کارگر عصر روز سه شنبه در دیدار با هیات پارلمانی ایران در لندن گفت با جدیت پیگیر بازگشایی سفارت انگلیس در تهران و گسترش همکاری ها میان دو کشور می باشد.

داگلاس الکساندر با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی ایران به انگلیس گفت: افزایش تبادل هیات ها میان دو کشور می تواند دیدگاه ها را به هم نزدیک و به درک مشترکی از مسایل برساند.

نماینده ارشد حزب کارگر در مجلس عوام، با بیان اینکه به فوریت و با جدیت بازگشایی سفارت انگلیس را در ایران پیگیری می کند، افزود: این موضوع ربطی به مسائل هسته ای ایران نیز ندارد.

وزیر امور خارجه کابینه در «سایه» انگلیس با تاکید بر اینکه در موضوع هسته ای آماده ایم نقش مثبتی را برای حل مشکلات ایفا کنیم، گفت: تلاش می کنیم نتایج مثبتی در این زمینه حاصل شود.

وی افزود: ما می دانیم در تاریخ روابط انگلیس با ایران دچار اشتباه شدیم اما می خواهیم آینده را خوب بسازیم و با حسن نیت کارهای سازنده و مثبتی را انجام دهیم.

داگلاس الکساندر وزیر امور خارجه کابینه در سایه گفت: ما مسائل گذشته را انکار نمی کنیم اما نمی خواهیم در گذشته بمانیم.

وی افزود: بریتانیا به عنوان همراه قابل اعتماد، به شخصیت و هویت شما احترام می گذارد و نقش مهم ایران را در منطقه و جهان به رسمیت می شناسد و اشتیاق دارد با ایران در زمینه های مختلف و چالش های موجود همکاری کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان نیز در این نشست با اشاره به تاریخ روابط دو کشور و اقدامات انگلیس در سال های گذشته و به ویژه روی کار اوردن رژیم پهلوی و نقش آن در کودتای 28 مرداد، گفت: ملت ایران ذهنیت مثبتی از تاریخ روابط با انگلیس ندارد اما در عین حال ما نیز نمی خواهیم در گذشته بمانیم و در آن زندگی کنیم.

عباسعلی منصوری آرانی افزود: علاقه مندیم با بهره گیری از تجارب گذشته و بر اساس حفظ منافع ملی روابط و همکاری مشترک داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : جمهوری اسلامی ایران به ویژه در منطقه مهم خاورمیانه دارای توانمندی و ظرفیت های فراوانی است که هیچ کشوری نمی تواند نقش و جایگاه آن را نادیده بگیرد.

وی با اشاره به حمایت ها و نقش غرب در به وجود آمدن گروههای افراطی و تروریستی در منطقه اظهار داشت: اینها با کمک سرویس های اطلاعاتی غرب به وجود آمده اند و امروز به تهدیدی برای کل جهان تبدیل شده اند.

عباسعلی منصوری آرانی گروه تروریستی داعش را معلول سیاست های نادرست غرب دانست و با اشاره به سیاست های اصولی کشورمان در مبارزه با تروریسم به ویژه القاعده و داعش گفت : فرزندان ایران همچنان در مبارزه با تروریسم به شهادت می رسند.

هیات پارلمانی ایران، شامل عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان، عباس قائد رحمت عضو کمیسیون اجتماعی، حجت الله درویش پورعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، سید شکرخدا موسوی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و حمید رضا عزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه وارد لندن شد.

سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کشور انگلیس بعد از سفر هیأت پارلمانی انگلستان در سال گذشته به تهران، و دعوت صورت گرفته از هیأت ایرانی برای سفر به لندن صورت می گیرد.

هیات پارلمانی انگلیس متشکل از 4 نفر از اعضای پارلمان این کشور به ریاست «جک استراو» رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس و وزیر خارجه پیشین این کشور، آذرماه سال 92 به دعوت گروه دوستی پارلمانی ایران به تهران سفر کرده بودند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...