نسخه چاپی

100 نفر از زندان داعش در سوریه گریختند

نزدیك به ۱۰۰ نفر از كسانی كه به اسارت داعش در سوریه درآمده بودند، موفق شدند از زندانی در شهر باب فرار كنند. ۳۰ نفر از آنان كردهایی هستند كه علیه داعش جنگیده‌اند.

به گزارش نما به نقل از دویچه وله، سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر از فرار شمار قابل توجهی از افرادی داده است که در شمال این کشور به چنگ داعش افتاده بودند. گفته می‌شود در میان کسانی که فرار کرده‌اند، جنگجویان داعش هم هستند.

این افراد در زندانی در شهر باب نگهداری می‌شدند که در فاصله میان مرز ترکیه و شهر حلب قرار دارد. داعش در بلندگوها از مردم خواسته است برای یافتن این افراد کمک کنند. این اخبار قابل تایید از سوی منابع مستقل نیستند و از منابعی از درون منطقه به دست آمده‌اند.

چند روز پیش نیز شمار دیگری از زندانیان داعش از زندان این گروه در شهر باب فرار کردند تا خود را به ترکیه برسانند. بیشتر آن‌ها افرادی بودند که از اروپا به داعش پیوسته بودند. این افراد دوباره به چنگ داعش افتادند و دست‌کم نه نفر از آنان به قتل رسیدند.

این اخبار هم‌زمان با پیشروی نیروهای پیشمرگه علیه تروریست‌های داعش در چند منطقه عراق منتشر شده‌اند. رزمندگان کرد در شمال عراق دوشنبه (۹ مارس / ۱۸ اسفند) به مواضع شبه‌نظامیان داعش در نزدیکی شهر کرکوک، مرکز استان کرکوک، حمله کردند.

ارتش عراق نیز در نزدیکی شهر تکریت، مرکز استان صلاح‌الدین، در حال پیش‌روی است. عملیات ارتش عراق برای آزادسازی تکریت از یک هفته پیش آغاز شده و بزرگترین حمله علیه مواضع داعش از هنگام اشغال مناطقی از شمال عراق توسط این گروه است.

داعش اوایل تابستان گذشته نخست شهر موصل و سپس شهر تکریت را به زیر کنترل خود درآورد.
شبه‌نظامیان داعش بخش‌های بزرگی از سوریه و عراق را تسخیر کرده‌اند. از جمله مناطق پرنفت شمال و شرق عراق در کنترل آن‌ها هستند و از منابع مالی این گروه تروریستی به شمار می‌روند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...