نسخه چاپی

واكنش بسیج دانشگاه شیراز به لغو جلسه علی مطهری

عباس توانا، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز: این حوادث را نباید تنها ناظر به اتفاقات حضور مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی دید؛ بلكه باید اتفاقات ماه‌های اخیر دانشگاه شیراز را نیز بررسی كرد.

به گزارش نما به نقل از دانا، عباس توانا، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه شیراز گفت: این حوادث را نباید تنها ناظر به اتفاقات حضور مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی دید؛ بلکه باید اتفاقات ماه‌های اخیر دانشگاه شیراز را نیز بررسی کرد.

وی با اشاره به برخی اتفاقات کشور، آن ها را اجرای سناریویی از پیش برنامه ریزی شده دانست و افزود: عین همان اتفاقات دوران اصلاحات یعنی «نهضت سخنرانی سخنرانان حاشیه دار» در حال پیاده سازی بوده که با هدف التهاب فضای آرام دانشگاه و دوری از فضای علمی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در خصوص حضور علی مطهری، به هشدار شورای تامین شهرستان شیراز نسبت به تبعات سوء امنیتی حضور مطهری در دانشگاه شیراز و لغو این برنامه اشاره کرد و گفت: چرا مسئولان دانشگاه شیراز به این موضوع تمکین نکرده و اصرار تأمل برانگیزی نسبت به حضور مطهری داشتند که حال باید جوابگوی این شرایط نیز باشند.

توانا با بیان اینکه مسئولان دانشگاه چطور مسئولیت پاسخگویی به بروز هرگونه تبعات سوء امنیتی در محیط دانشگاه و سطح شهر را همانگونه که در نامه شورای تامین تصریح شده بر عهده می گیرند، تصریح کرد: آیا دانشگاه می تواند مسئولیت امنیت شهر را عهده بگیرد؟ و مگر دانشگاه، یک نهاد امنیتی است؟ از این رو مسئولان ذی ربط ابتدا باید این مساله را شفاف کنند که آیا دانشگاه می تواند این مسئولیت را بر عهده بگیرد؟ اگر نه، به طور قاطع با خاطیان برخورد کند.

وی بابیان اینکه در وضعیت کنونی دانشگاه به صحنه اجرای دومینوی سخنرانان حاشیه دار تبدیل شده است، تصریح کرد: ادامه این روند که با مشی اعتدال حقیقی در تناقض بوده، موجبات چنین حواشی را برای سومین حرم اهل بیت(ع) پدید آورده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در ادامه با بیان اینکه در این دانشگاه حدود ۳۰۰ دانشجو به دلیل مسمومیت یا بیماری در طول یک هفته روانه بیمارستان شده اند و هیچ کس مسئولیت این اتفاق ناگوار را قبول نمی کند، ادامه داد: متاسفانه در هفته های گذشته شاهد این مسئله هستیم که اولویت حضرات مسئول دانشگاه صرفا برگزاری برنامه هایی با گرایش خاص سیاسی شده است.

توانا تصریح کرد: احساس مسئولیت مسئولان دانشگاه شیراز موجب شده تا دانشجویانی که با دغدغه تشکیلاتی مقدس خود دور هم جمع شده اند، تبدیل به پیاده نظام یک جریان فکری مسموم شوند و متاسفانه در قامت شاخه جوانان یک حزب عرض اندام کنند و این فاتحه ای برای جریان مقدس دانشجویی است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اتفاقات صورت گرفته در شیراز پس از ورود مطهری به شهر اشاره کرد و گفت: با تضارب آرا قطار انقلاب با سرعت بیشتری در مسیر حقانیت خود حرکت می کند و آنچه تحت عنوان حمله فیزیکی به این نماینده صورت گرفت، خلاف بیانات صریح و نظر رهبر معظم انقلاب بوده و محکوم است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: اگرچه اظهارات مطهری درخصوص فتنه ۸۸ و بعضا حصر سران فتنه را خلاف واقع می دانیم؛ اما راه ابراز مخالفت با این صحبت ها در فضای آزاداندیشی مبتنی بر عقلانیت است.

توانا با بیان اینکه از حضور مطهری در دانشگاه شیراز استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: جریان فتنه باید بدانند که فرزندان امام روح الله اجازه نخواهند داد شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت به جولانگاه اهداف شومشان مبدل شود و نمی گذاریم دانشگاهمان باشگاه سیاسی حضرات شود.

۱۳۹۳/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...