نسخه چاپی

سازمان ملل خواستار مذاكره با داعش شد

یونیسف به‌ عنوان نهاد مدافع حقوق كودكان سازمان ملل متحد خواستار مذاكره رسمی با داعش شد. نماینده این نهاد در سوریه اعلام كرد كه دست‌كم برای حفظ كودكان باید با داعش وارد مذاكره شد.

به گزارش نما به نقل از دویچه وله، هانا سینگر، نماینده یونیسف در سوریه روز جمعه (۱۳ مارس، ۲۲ اسفند) در ژنو خواستار اقدام مشترک کشورهای منطقه برای مذاکره با داعش شد. سینگر گفت که این مذاکرات باید با هدف اعمال فشار بر داعش به‌منظور حفظ امنیت و حقوق کودکان انجام شود.

داعش تاکنون هرنوع مذاکره با نهادهای وابسته به سازمان‌ ملل متحد را رد کرده است.

خانم سینگر گفت که فشار برای دسترسی به کودکان نیازمند کمک در مناطق تحت‌کنترل داعش باید تشدید شود. به‌نظر او این اقدام تنها با کمک کشورهای صاحب نفوذ در منطقه می‌تواند عملی شود.

۱۰ هزار کودک در سوریه جان‌ باخته‌اند

یک روز پیش از طرح پیشنهاد رئیس یونیسف در سوریه، این نهاد تاکید کرد که در مناطق تحت کنترل داعش و همچنین مناطقی از سوریه که مردمش از جنگ داخلی رنج می‌برند، ۵ میلیون و ۶۰۰ کودک دختر و پسر در وضعیتی کاملا اضطراری قرار گرفته‌اند و نیاز به کمک فوری دارند. به‌گزارش این نهاد ظرف چهارسال درگیری داخلی در سوریه دست کم ۱۰ هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان‌های خیریه‌ بین‌المللی تاکنون بارها تاکید کرده‌اند که به‌سختی می‌توانند به شهروندان نیازمند کمک در سوریه دسترسی پیدا کنند.

داعش بخش‌های وسیعی از خاک سوریه و عراق را تصرف کرده و با خشونتی خارج از تصور علیه شهروندان این مناطق عمل می‌کند. این گروه تروریستی تا به‌حال حتی تعدادی از کودکان بی‌گناه را به اتهام جاسوسی برای دشمنان خود اعدام کرده است.

۱۳۹۳/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...