نسخه چاپی

شبكه های مجازی ابزار جاسوسی اسرائیل

معاون هماهنگ‎كننده نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: شبكه های مجازی ابزار جاسوسی رژیم اسرائیل هستند.

به گزارش نما به نقل از مهر، حمیدرضا بهمن نژاد پیش از ظهر شنبه در نشست روابط عمومی های دستگاه های دولتی استان با بسیج، ضمن تاکید بر نقش رسانه در سبک زندگی انسان، گفت: رسانه بخصوص شبکه های اجتماعی و مجازی به یک وسیله اثر گذار در زندگی تبدیل شده اند و به فرصت ها و تهدیدهای رسانه کمتر پرداخته شده است.

وی خواستار توجه ویژه مدیران و روابط عمومی های دستگاه ها به مقوله تاثیرات شبکه های مجازی شد و گفت: با سیر سعودی کاربران شبکه های مجازی و رسانه ای رو به رو هستیم و این در شرایطی است که فقط در بخش شبکه های ماهواره ای، آمار دهه ۷۰ که ۳ شبکه فارسی زبان بود که این آمار در سال جاری به بیش از ۱۶۰ شبکه رسیده است.

وی رشد شبکه های ماهواره ای را برنامه غرب برای تاثیر گذاری در جامعه ما عنوان کرد و ادامه داد: حدود میلیون نفر از ایرانیان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و روزانه ۲۵ میلیون ایرانی نیز از سایت گوگل بازدید دارند.

بهمن نژاد ادامه داد: اولین شبکه مجازی در سال ۱۹۹۷ با نام ۶درجه شروع به کار کرد و اکنون شبکه فیس بوک با بیش از یک میلیارد نفر عضو بعد از چین و هند از نظر جمعیت قرار دارد.

وی اظهار کرد: در کنار فیس بوک شبکه های اجتماعی تلفن همراه هم مانند قارچ در حال رشد هستند که وایبر نمونه ای از این شبکه ها است.

وی بیان کرد: ما مخالف این شبکه ها نیستیم و اساس را از بین نمی بریم ولی جامعه باید نسبت به معایب و مضرات آن آشنا باشد که متاسفانه در این رابطه غفلت شده است.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: انتشار سریع اخبار، عبور از مرزها، کم شدن فاصله بین جوامع و استفاده های علمی و آموزشی و فرهنگی بخش از نقاط مفید این شبکه های هستند ولی مضرات آن ها مخربتر از فوایدند.

وی ادامه داد: انتشار اخبار جعلی، عدم هویت افراد، آسیب به روابط اجتماعی خانواده، فاصله بین افراد خانواده، شکسته شدن حریم خصوصی، تغییر سبک زندگی و افشای اطلاعات شخصی و به نوعی جاسوسی توسط این شبکه ها ازمعایت آن ها است.

بهمن نژاد تصریح کرد: شبکه های اجتماعی اطلاعات افراد را دسته بندی کرده و از آن ها برای اهداف افراد خاص استفاده می کنند.

وی با بیان این که سازندگان وایبر اسرائیلی هستند، گفت: سرویس های جاسوسی اسرائیل بعد از راه اندازی این شبکه ها دیگر نیازی به جاسوسی حضوری از کشورها ندارند و هر شبکه اجتماعی وسیله جاسوسی آن ها است.

وی ادامه داد: آن ها نرم افزارها را رایگان در اختیار افراد قرار می دهند و با فروش اطلاعات افراد کسب در آمد می کنند.

بهمن نژاد خواستار آموزش خانواده ها، افزایش ارتباط کلامی بین اعضای خانواده و ارتقاء سواد رسانه ای شد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از اوقاف فراغت برای آموزش و روابط خانوادگی با تاثیرات اجتماعی این شبکه ها مقابله کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...