نسخه چاپی

كتابی كه تاكنون ۱۹۵ بار چاپ شده است

مدیر سازمان چاپ و انتشارات اسراء از انتشار ۱۹۵ چاپ مجدد با شمارگان پنج هزار نسخه از كتاب «مفاتیح الحیاة» از ابتدای انتشار این اثر تاكنون خبر داد.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، مصطفی امرایی، مدیر سازمان چاپ و انتشارات اسراء، با اشاره به تعداد چاپ‌های این اثر از زمان انتشار تاکنون گفت: انتشارات اسرا در سال جاری به منظور حمل آسان کتاب، اقدام به تولید و عرضه «مفاتیح‌الحیاة» در قطع جیبی پرداخته است که این امر با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود.

وی ادامه داد: کتاب «مفاتیح‌الحیاة» در سال‌های اخیر، پرفروش‌ترین کتاب انتشارات اسرا بوده است. از ابتدای نشر این کتاب تاکنون تعداد 195 چاپ مجدد با شمارگان پنج هزار نسخه از این کتاب روانه بازار کتاب شده است.

به گفته مدیر سازمان چاپ و انتشارات اسراء، در سال 93 تعداد 115 هزار نسخه از این کتاب مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. این انتشارات قرار است که این اثر را به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ترجمه کند. برگردان انگلیسی از این اثر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه خواهد شد.

محتوای کتاب ارزشمند «مفاتیح الحیاة» از آثار آیت الله العظمی جوادی آملی برگرفته از آیات قرآن و روایات معصومین(علیهم السلام) است. در این اثر بیش از شش هزار روایت نقل شده است. این کتاب که در فصول مختلف به نوعی بیانگر سبک زندگی اسلامی از منظر آیات و روایات است، همواره به عنوان یکی از کتاب‌های پرمخاطب از ابتدای نشر تاکنون بوده است.

بخش‌های ذیل گزیده‌ای از «مفاتیح‌الحیاة» است که در باب «خوردن و آشامیدن» ذکر شده است:

حلال‌خواری: در حدیث معراج آمده است: ای احمد! اگر خوردن و آشامیدنت پاک باشد در حفظ و حمایت من هستی. رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) می‌فرماید: هرکس غذای حلال بخورد فرشته‌ای بالای سرش بایستد و برایش آمرزش بخواهد تا از خوردن فارغ شود.

شست‌وشوی دست: رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) می‌فرماید: شست‌وشوی دست پیش از غذا فقر را دور می‌کند و پس از غذا غم را بزداید و دیده را بهبود بخشد.

امیرمؤمنان (سلام الله علیه) نیز در این باره می‌فرماید: شستن دستان پیش از غذا و پس از آن، روزی را زیاد می‌کند.

خوردن و آشامیدن در حالت ایستاده: انس گوید: رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) از ایستاده آشامیدن نهی فرمود. پرسیدم: ایستاده غذا خوردن چه حکمی دارد؟ فرمود: خوردن بدتر است.

۱۳۹۳/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...