نسخه چاپی

نحوه قطع یارانه پردرآمدها مشخص شد

نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه قطع یارانه پردرآمدها را مشخص كردند.

به گزارش نما به نقل از راه دانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 24 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندهای لایحه بودجه 94 کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح بند (ز) تبصره 21 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس این بند‌، نحوه قطع یارانه پردرآمدها مشخص شد که نمایندگان با 132 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند تا در انتهای بند (ز) تبصره 21 عبارت "خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بُعد خانوار و محل سکومت و میزان درآمد تعیین می‌شود" اضافه گردد.

براساس این بند اصلاحی؛ دولت موظف است یارانه پردرآمد را قطع کند و خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بُعد خانوار و محل سکومت و میزان درآمد تعیین می‌شود.

به گزارش خانه ملت، گفتنی است نمایندگان در اصلاح تبصره الحاقی 7 لایحه بودجه 94 کل کشور؛ با جایگزینی عبارت" شرکت دولتی تابعه وزارت نفت" به جای عبارت "شرکت ملی نفت" با 137 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

براساس این بند اصلاحی نیز شرکتهای دولتی سودده (به استثنای شرکت دولتی تابعه وزارت نفت) و بانکهای دولتی موظفند به ترتیب یک‌درصد (1%) و دو درصد (2%) از هزینه‌های خود را که در پیوست شماره (3) این قانون آمده با تأکید بر هزینه‌های اداری و عمومی صرفه‌جویی کنند. درآمد حاصله پس از واریز به خزانه متناسب با وصولی از محل ردیفهای 153-530000 در اختیار وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرد تا در امور مربوط به پرداخت مطالبات فرهنگیان و ارتقای حقوق و دستمزد و امور پژوهشی و فرهنگی هزینه شود.

۱۳۹۳/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...