نسخه چاپی

امام جمعه كرمان: تحریم ها باید برداشته شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمان گفت: تحریم ها باید برداشته شود زیرا غیرقانونی و ظالمانه هستند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری روز یکشنبه در آخرین نشست شورای اداری استان کرمان در سال 93 در سالن شهید مرتضوی استانداری افزود: پرونده هسته ای کشورمان باید از شورای امنیت بیرون بیاید.

وی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مساله هسته ای معلوم نیست به کجا بینجامد آیا توافقی حاصل می شود یا نه.

وی اظهار کرد: فرمایشات رهبر عظیم القدر ایران اسلامی را در چند روز اخیر در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری شنیده اید؛ حتی اگر موفق شویم نمی توانیم بگوییم این موفقیت تاثیری در وضع زندگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ما ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: همه اینها را به ما تحمیل کردند چون ما به اسلام عمل می کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سال 94 سال پیروزی و موفقیت های بزرگ برای ملت ایران اسلامی باشد.

آیت الله جعفری گفت: اگر تیم هسته ای ما موفق شد طبق تکلیفش عمل کرده و رهنمودهای رهبری را نصب العین خود قرار داده و ذره ای هم از موضع اصیل و بر حق خود تعدی نکرده است و اگر موفق نشود دنیا می داند حالا بیشتر بداند که آمریکا قابل اعتماد نیست و زورگو است.

وی گفت: برخی از افراد در داخل کشور به دلیل نا آگاهی و بی اطلاعی گاهی سخنانی را مطرح می کنند که چرا با آمریکا اینطور رفتار می کنید و شعارهای مرگ بر آمریکا را تکرار می کنید که دلیلش واضح است، اینها از مستکبران عالم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: دشمن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چقدر ضررهای مادی و معنوی به کشور ما و سایر کشورهای مسلمان وارد کرده است.

وی تصریح کرد: باید با صدای بلند گریه کنیم که یک کشور اسلامی که اماکن مقدسه در اختیار اوست 100 نفر دانشمند از دنیای عرب و اسلام گفتند عربستان سعودی به دلیل تامین مالی از همه تروریست ها اعم از داعش و غیره حمایت می کند که عملش باید محکوم شود.

وی افزود: این کسی است که خود را خادم الحرمین می داند و بزرگترین خیانتی که به جهان اسلام و جهان عرب شده این است که دولت سعودی هنوز نه انتخابات نه حساب و کتاب دارد و دولت در آن موروثی و قرون وسطایی است.

آیت الله جعفری گفت: ما دلمان نمی خواهد برادران مسلمانمان در چنین وضعیتی به سر ببرند بلکه ما سعادت همه رژیم های اسلامی را می خواهیم.

وی تصریح کرد: همیشه با پول نفت نمی شود مردم را آرام نگه داشت.

وی به وضعیت یمن، عراق و سایر کشورها اشاره کرد و گفت: اگر صهیونیسم بین الملل و آمریکا می گذاشتند خیلی از کشورها امروز حکومت اسلامی داشتند.



**باید جلوی دوباره کاری ها را بگیریم

امام جمعه کرمان به نقل از پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) بیان کرد: اگر کسی کاری را انجام بدهد اما کارش بر اساس علم، عقل و تفکر صحیح نباشد مفسده و ضرر این کار برای جامعه بیشتر از مصلحتش است.

وی تاکید کرد: مسوولان و مدیران کل و همه افرادی که کاری را انجام می دهند باید این روایت را نصب العین خود قرار دهند.

وی گفت: کشور ما ضررهای زیادی در 36 سال گذشته از این ناحیه متحمل شده است.

آیت الله جعفری افزود: در ادوار گذشته کارهایی انجام و پول بیت المال در بخش هایی خرج شده و اکنون برخی از مسوولان اظهار نظر کردند که کار انجام شده نادرست بوده و ضررش برای مملکت زیاد است.

وی تاکید کرد: باید مطابق علم، منطق و دانش کار را انجام داد و این نکته ای کلیدی برای مسوولان است.

امام جمعه کرمان به سخن معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد برخی سدسازی ها اشاره و تصریح کرد: من نمی توانم در مورد صحت این سخنان اظهار نظر کنم اما ایشان گفته است احداث برخی سدها کارشناسی نبوده و ضرر و زیان فراوانی برای محیط زیست داشته است.

وی گفت: این سخن یک مسوول بلندپایه است و ما باید جلوی دوباره کاری ها را بگیریم حتی اگر کار را با تاخیر انجام دهیم باید محکم، متقن و مطابق با معیارها باشد.

وی تاکید کرد: باید در همه حرکات و سکنات جامع نگر باشیم.

آیت الله جعفری گفت: برخی روحانیون نیز سخنانی را هرچند مطابق با واقعیت مطرح می کنند که به صلاح مملکت نیست.

وی افزود: باید عقلمان را تقویت کنیم و در هر کاری رشته تخصصی خود را قوت ببخشیم.



**مملکت را با تدبیر می توان خوب اداره کرد

وی گفت: مملکت را با علم، دانش و تدبیر و اینگونه معیارها می توان خوب اداره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به توطئه های دشمن از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و افزود: برغم همه توطئه های فرهنگی و نظامی و غیره اما ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) و بعد از رحلت ایشان به رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) موفق بوده است و دلیل این موفقیت ها با وجود هجمه های سنگین همان وعده خدا به مومنان است که اگر درست عمل کنند خداوند آنها را یاری می کند.

وی گفت: باید به وعده هایی که به مردم داده ایم جامع عمل بپوشانیم.

آیت الله جعفری ادامه داد: دینی که بر پایه تفکر و عقل نباشد نه تنها سعادت بخش نیست بلکه انسان ها را به سمت انحطاط حرکت خواهد داد.



**وحدت نیاز امروز در برابر زورگویان عالم است

وی با تاکید بر حفظ انسجام و وحدت بیش از پیش جامعه اظهار کرد: امروز نیاز است در برابر زورگویان عالم وحدت خود را حفظ کنیم.

امام جمعه کرمان گفت: همه باید از طبیعت درس بگیریم و حرکات و رفتار خود را نیز متحول کنیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال نو ابراز امیدواری کرد: سال جدید برای جامعه اسلامی و جهان اسلام و کشورمان سالی مبارک، پر از خیر و برکت، موفقیت و پیروزی باشد.

آیت الله جعفری از استاندار و مدیران استان تشکر و تاکید کرد: سال آینده جدی تر و پشتکار گیر تر به کار خود ادامه دهید تا جامعه اسلامی تقویت شود و فقر رخت بربندد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...