نسخه چاپی

آمارهایی از وقوع سرقت در كشور

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینكه سرقت قطعات و لوازم خودرو 30 درصد از كل سرقت‌های كشور را تشكیل می‌دهد،‌گفت: در این حوزه چهار درصد كاهش داشته‌ایم و در بحث سرقت محموله نیز كاهشی یك‌درصدی داشتیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سرهنگ علی غیاثوند در نشست خبری صبح امروز خود به ارائه آمارهایی از دستاوردهای قرارگاه مبارزه با سرقت پرداخت و گفت: سال 92 نسبت به 91، آمارهای سرقت از منازل 25 درصد افزایش داشت در حالی که این آمار در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت از افزایش یک درصدی دارد.

وی با بیان اینکه در بحث سرقت مغازه در سال جاری نیز پنج درصد کاهش وقوع داشته‌ایم، گفت: در بحث سرقت خودرو نیز روند کاهشی آن آغاز شده و در 11 ماهه امسال، شش درصد کاهش وقوع داشتیم. همچنین سرقت موتورسیکلت نیز در این مدت کاهشی 9 درصدی داشته است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه سرقت قطعات و لوازم خودرو 30 درصد از کل سرقت‌های کشور را تشکیل می‌دهد،‌گفت: در این حوزه چهار درصد کاهش داشته‌ایم و در بحث سرقت محموله نیز کاهشی یک‌درصدی داشتیم.

غیاثوند با بیان اینکه در بحث کیف‌قاپی در سال 92 به 91، رشد 13 درصدی را پشت سر گذاشتیم، گفت: در سال جاری نیز با جلوگیری از آمار رشد کیف‌قاپی، عدد آن 9 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش ما در کیف‌قاپی، سرقت گوشی موبایل است، گفت: اکثر سارقانی که دستگیر می‌شوند، سارقان جوان هستند که با استفاده از چاقو اقدام به سرقت و زورگیری می‌کنند که ان‌شاءالله با تصویب طرح ممنوعیت حمل سلاح سرد در مجلس، در کاهش تعداد این آمار نیز گام برداریم.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا در ادامه به آمارهایی از نسبت کشف به وقوع پرداخت و گفت: در سال جاری نسبت کشف وقوع سرقت منزل هفت درصد ، نسبت کشف وقوع مغازه 9 درصد، نسبت کشف وقوع سرقت قطعات و لوازم خودرو 9 درصد، نسبت کشف وقوع موتورسیکلت هفت درصد، نسبت کشف وقوع کیف‌قاپی پنج درصد و نسبت کشف وقوع سرقت خودرو نیز سه درصد افزایش داسته است.

غیاثوند اضافه کرد: در سال جاری دستگیری سارقان سابقه‌دار نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.

۱۳۹۳/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...