نسخه چاپی

پیش بینی ظریف از نتایج این دور مذاكرات

محمدجوادظریف درخصوص "پیش بینی نتایج این دور از مذاكرات" گفت: به نظر من در صورتی كه طرف مقابل اراده سیاسی، مشابه آنچه كه در جمهوری اسلامی ایران هست، داشته باشد، رسیدن به راه حل دشوار نیست.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح دستور کار گفتگوهای این دور از مذاکرات، بحث تحریم ها را از جمله مهمترین محورهای این دور برشمرد و گفت: سروصدایی که در یک هفته اخیر مقامات غربی به راه انداخته اند بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: بحث های عمده ای در این چند روز خواهیم داشت، اما در این چند روز باید راه حل ها را در حدامکان، به نتیجه برسانیم، راه حل ها باید به صورت دقیق و جزئی نگارش شوند، تا به مرحله تدوین توافق برسیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که رسیدن به راه حل ها، به معنی توافق جامع نیست.

وی در پاسخ به خبرنگار این شبکه درخصوص "پیش بینی نتایج این دور از مذاکرات" گفت: به نظر من در صورتی که طرف مقابل اراده سیاسی، مشابه آنچه که در جمهوری اسلامی ایران هست، داشته باشد، رسیدن به راه حل دشوار نیست.

هیئت مذاکره کننده هسته ای ایران ساعتی پیش وارد سوئیس شد.

دور جدید گفتگوهای هسته ای ایران و 1 + 5 عصر امروز با دیدار معاونان وزیران امور خارجه ایران و آمریکا و حضور هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، عصر امروز در شهر لوزان آغاز خواهد شد.

وزیران امور خارجه دو کشور نیز امروز دیدار می کنند. در این دور از گفتگوها، همچون 2 دور گذشته رئیس سازمان انرژی اتمی نیز حضور دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان فردا به بروکسل می رود تا در نشستی با وزیران امور خارجه 3کشور اروپایی 1 + 5 و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رایزنی های هسته ای ادامه دهد

همزمان معاونان وزیران امور خارجه ایران و آمریکا به همراه علی اکبر صالحی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا به گفتگوها ادامه خواهند داد.

آقای ظریف سپس برای پیگیری گفتگوهای هسته ای با آمریکا به لوزان برمی گردد. انتظار می رود این دور از گفتگو ها تا 29 اسفند به طول بینجامد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...