نسخه چاپی

اطلاعیه‌ بازیكنان‌ پرسپولیس

بازیكنان تیم فوتبال پرسپولیس با صدور اطلاعیه‌ای تاكید كردند؛ خود را مدیون شهدا می‌دانند و اجازه سوء استفاده به هیچ فرد یا گروهی را نمی‌دهند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه پرسپولیس، در این اطلاعیه که پس از گفتگو با بازیکنان باتجربه و باسابقه پرسپولیس در اختیار روابط عمومی باشگاه قرار گرفته، آمده است:

نمی‌خواهیم درباره اتفاقات ناخوشایندی که در بازی با نفت مسجد سلیمان رخ داد، حرفی بزنیم و فقط به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که چه توهین‌های بسیاری شنیدیم و خدا رحم کرد به واسطه پرتاب سنگ و برخی اشیاء، اتفاقات جبران ناپذیری رخ نداد.

در این میان اما اظهاراتی مطرح شده مبنی بر اینکه بازیکنان پرسپولیس از انداختن چفیه بر گردن یا قرائت وصیت‌نامه یکی از شهدای گرانقدر امتناع کرده‌اند. تحمل شنیدن و خواندن چنین حرف‌هایی واقعا سخت و غیر قابل تحمل است. اینکه تلاش شود ما را نسبت به مقام شامخ شهدا کم توجه نشان دهند، موضوعی نیست که در قبال آن سکوت کنیم. مسائلی مطرح می‌شود و جریانات به سمت و سویی کشیده می‌شود که می‌تواند مورد سوء استفاده برخی افراد سودجو قرار گیرد و خدایی ناکرده ذهنیت‌هایی را ایجاد کند.

بر خود واجب می‌دانیم که بگوییم و توضیح دهیم که بسیاری از ما پس از گرم کردن در زمین و آن جو بدی که علیه ما با برخی شعارها رخ داد، به حدی عصبی و ناراحت بودیم که نه تمرکز لازم را داشتیم و نه چندان مطلع از برنامه‌ها و مراسم‌های قبل از بازی بودیم.

در آن لحظات که توهین‌های بسیار شنیده بودیم، پس از گرم کردن با روح و روانی به هم ریخته به رختکن رفتیم و در چنین شرایطی نیز مراسم‌های بسیاری قبل از بازی برگزار شد که دقایق زیادی طول کشید که این مراسم‌ها ربطی به تجلیل از شهدا نداشت.

متأسفیم که بعضا به خاطر کمرنگ شدن اتفاقات ناخوشایند در ورزشگاه علیه ما و بعضا هم به دلیل عدم آگاهی کامل ما از مراسم‌های جانبی قبل از بازی مسائلی عنوان می‌شود که نه زیبنده بازیکنان پرسپولیس است و نه بیان آن زیبنده جامعه شهید پرور کشورمان است.

در همین بازی دیدید که چند بازیکن پرسپولیس با در دست داشتن عکس شهدای گرانقدر وارد زمین شدند که تصاویر و عکس‌های آن موجود است. هفته گذشته در تبریز هم بدون اینکه از سوی ارگانی برنامه‌ریزی شود، با افتخار پلاکارد گرامیداشت سالروز شهادت شهید گرانقدر سردار حاج ابراهیم همت را که از سوی روابط عمومی باشگاه پرسپولیس تهیه شده بود در دست داشتیم و وارد زمین شدیم.

بارها نیز در مسابقات مختلف چه با پیراهن پرسپولیس و چه با پیراهن تیم‌های دیگر، چفیه مقدس رزمندگان اسلام را با افتخار به گردن انداخته و وارد زمین مسابقه شدیم. همه ما، زندگی، آرامش و به طور کلی همه چیزمان را مدیون جانفشانی شهدای گرانقدر و از خود گذشتگی رزمندگان و جانبازان عزیز هستیم و افتخار می‌کنیم در همه بازی‌های خانگی پرسپولیس، هوادار جانبازی کنار نیمکت تیم ما با پرچم قرمز به ما قوت قلب و انرژی می‌دهد و از ایشان درخواست می‌کنیم که برای سربلندی‌مان نزد مردم دعا کند.

واقعا برایمان ناراحت کننده است که باید امروز چنین توضیحاتی بدهیم و گفته باشیم، نزدیکان، اقوام، آشنایان و دوستان ما نیز شهید یا جانباز شده‌اند و ما نیز از همین آب و خاک و از جنس همین مردم شهیدپرور هستیم.

با این وجود ضمن تاکید بر اینکه اجازه سوء استفاده به هیچ فرد یا گروهی را نمی‌دهیم، توجه آنهایی که می‌خواهند اعضای تیم پرسپولیس را با بیان چنین حرف‌هایی تخریب کنند، به همان مراسم قبل بازی و عکس‌های مبارک شهدا که در دست برخی بازیکنان بوده، جلب می‌کنیم.

ضمن حلالیت طلبی از همه مردم عزیز و در آستانه سفر به مکه مکرمه تاکید می‌کنیم؛ شهدا الگو و افتخار ما هستند و انشاءا... که با دعای مادران شهدای گرانقدر بتوانیم با سیر در آرمان‌های این والامقام‌ها و اسطوره‌های واقعی درس گرفته و نشان دهیم که نمی‌توانیم به همین راحتی جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌هایشان را فراموش کنیم.

۱۳۹۳/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...