نسخه چاپی

ارتباط عضو داعش با سرویس اطلاعاتی كانادا

اسنادی كه در اختیار رسانه‌های تركیه‌ای قرار گرفته نشان می‌دهد فردی كه به ظن عضویت در گروه تروریستی داعش و جذب نیرو برای این گروه بازداشت شده، به همكاری با سرویس اطلاعاتی كانادا اقرار كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، فردی که چندی قبل توسط نیروهای امنیتی ترکیه به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش بازداشت شد، به ارتباط با سرویس اطلاعاتی کانادا، اقرار کرده است.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، بخش‌هایی از اسناد پلیس که به دست رسانه‌ها افتاده، نشان می‌دهد «محمد الراشد» به انتقال اتباع خارجی، از جمله سه دختر انگلیسی، به داخل سوریه و پیوستن آن‌ها به داعش، کمک کرده است.

بنا بر اعلام پلیس، راشد که 9 اسفند (28 فوریه) توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شد، در سال 2013 زمانی که به دنبال پناهندگی در کانادا بوده، با مقامات این کشور ارتباط گرفته است. به گفته راشد، مقامات کانادایی آن زمان به وی اعلام کرده‌اند حاضرند در صورت دریافت اطلاعات در مورد داعش، به وی تابعیت اعطا کنند.

در بخشی از اقرارنامه راشد در مورد همکاری با اتاوا آمده است: «زمانی که در بیمارستانی در رقه کار می‌کردم، از مجروحین در مورد عملیات‌های داعش اطلاعات جمع می‌کردم. من این اطلاعات را به سفارت کانادا در اردن تحویل می‌دادم. برای این کار از مسیر استانبول به اردن رفته اطلاعاتی را که روی لپ تاپم ذخیره بود، به مقامات کانادایی ارائه می‌کردم.»

وی همچنین اقرار کرده است که با ارائه فاکتور به سفارت کانادا، هزینه پروازها و جابجایی را از دولت این کشور دریافت می‌کرده است. به گفته راشد، او اطلاعات سه دختر انگلیسی و 12 نفر دیگر را که به آن‌ها برای سفر به سوریه کمک کرده، به کانادا تحویل داده است.

راشد می‌گوید در سفارت کانادا با فردی به نام «مت» در ارتباط بوده و او هم اطلاعات دریافتی از راشد را به مافوقش به نام «کلود» انتقال می‌داده است.

جاسوس دولت کانادا همچنین در جذب و انتقال منابع مالی برای داعش نیز نقش داشته است. او می‌گوید پول‌ها را اهداکنندگان هم‌فکر با داعش «برای من ارسال می‌کردند و من آن‌ها را از طریق یک جواهرفروش برای برادرم ارسال می‌کردم. آدم‌ها ابوکاکا (از اعضای داعش) پول‌ها را از برادرم تحویل می‌گرفتند.»

۱۳۹۳/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...