نسخه چاپی

صرفه‌جویی روزانه ۷ میلیارد تومان در سوخت با افتتاح خطوط جدید مترو

مدیرعامل شركت مترو گفت: با افتتاح خطوط ۶ و ۷ متروی تهران روزانه ۷ میلیارد تومان صرفه‌جویی در سوخت انجام می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، هابیل درویش در مراسم ورود دستگاه حفاری به میدان صنعت که با همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء صورت گرفت اظهار داشت: در حال حاضر 200 کیلومتر مترو در حال ساخت است.

وی ادامه داد: تا پایان سال 95 پرونده ساخت مترو در تهران بسته می‌شود که برای تحقق آن به 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و باید به صورت میانگین ماهانه 600 میلیارد تومان برای ساخت مترو پرداخت شود.

درویش با اشاره به این که دولت باید 50 درصد ساخت مترو را پرداخت کند گفت: دولت در تخصیص فاینانس‌ها اقدامات لازم را انجام دهد و این در حالی است که شهرداری تهران در بودجه سال آینده اعتبار خوبی را برای ساخت مترو پیش‌بینی کرده است به طوری که بیشترین سهم را در بودجه ساخت مترو داشته است.

وی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در ساخت مترو اظهار داشت: 90 درصد بخش شمالی خط 3 مترو و ایستگاه فروگاه مهرآباد انجام شده و تنها 10 درصد از برنامه افتتاح بخش شمالی خط 3 مترو فرودگاه امام (ره) عقب هستیم. امید است تا پایان خرداد این عقب‌ماندگی نیز جبران شود.

مدیرعامل شرکت مترو بیان داشت: در صورتی که خط 6 و 7 متروی تهران به بهره‌برداری برسد روزانه 7 میلیارد تومان صرفه‌جویی در سوخت می‌شود.

امروز دستگاه حفاری به میدان صنعت رسیده است و خط 7 مترو که 27 کیلومتر است شرق تهران را به شمال غرب متصل می‌کند.

درویش خاطر نشان کرد: در این خط 30 هزار کارگر فعالیت می‌کنند که گمنام هستند. خط 7 مترو دارای 25 ایستگاه است و امیدواریم بر اساس زمانبندی از پادگان تجریش تا میدان صنعت تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...