نسخه چاپی

چهارشنبه سوری اردبیلی‌ها زیر برف ماند

به دنبال بارش برف و سرمای هوا آیین‌ها و برنامه‌های چهارشنبه سوری در اردبیل زیر برف ماند و به نظر می‌رسد برگزاری برخی از برنامه‌ها با تعلل و تعطیلی روبه‌رو شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، بارش برف که از شب گذشته در اردبیل و شهرهای جنوبی این استان آغاز شده به کاهش 10 تا 12 درجه‌ای دمای هوا منجر شده به طوری که در شهرهای سرعین و نیر بیشترین بارش برف با 8 و 10 سانتیمتر گزارش شده و در مشگین شهر بارش پراکنده همچنان ادامه دارد.

اکثر گردنه‌های صعب‌العبور استان اردبیل همچون حیران و الماس به دلیل مه‌آلود بودن هوا و یخبندان، رانندگی با رعایت مقررات و همچنین با احتیاط بیشتر انجام می‌شود به طوری که پلیس راه به مسافران و گردشگران توصیه کرد که حتما زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات زمستانی را با خود به همراه داشته باشند.

در اردبیل که دمای هوا تا منفی 5 درجه کاهش یافته نسبت به روزهای گذشته دمای هوا تا 8 درجه افت کرده و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل این هوای سرد و بارشی تا آخر وقت امروز در مناطق مختلف استان حاکم خواهد بود و از فردا دمای هوا تا آخر وقت روز پنج‌شنبه به تدریج افزایش می‌یابد.

بر همین اساس موج بعدی بارش‌ها که مربوط به روزهای پایانی سال است روز پنج‌شنبه و جمعه مناطقی مختلفی از استان را به ویژه نواحی منتهی به جنوب استان و غرب استان اردبیل فرا می‌گیرد.

هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد اردبیلی‌ها در روز اول سال جدید با پدیده خاص جوی روبه‌رو نخواهند شد اما از دومین روز عید سامانه ناپایداری وارد منطقه شده و بارش‌ها ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اردبیلی‌ها که در چهارشنبه آخر سال آیین و رسوم مختلف دارند به نظر می‌سد با بارش برف و نامساعد بودن شرایط جوی بسیاری از این آیین‌ها و رسم‌ها اجرا نشده و یا با مشکلاتی در اجرای آن روبه‌رو شود.

۱۳۹۳/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...