نسخه چاپی

سالانه یك میلیون تن به محصولات كشاورزی اردبیل افزوده می شود

عکس خبري -سالانه يک ميليون تن به محصولات کشاورزي اردبيل افزوده مي شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: با تكمیل پروژه پایاب سد خدا آفرین یك میلیون تن به محصولات كشاورزی استان افزوده می شود.

به گزارش نما ،ارژنگ عزیزی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: عملیات اجرایی پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین در شمال استان با اختصاص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

وی اراضی پایاب این پروژه در محدوده استان اردبیل را ۴۵ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: ۱۰ هزار هکتار از این اراضی در سفر سال گذشته ریاست جمهور به استان اردبیل افتتاح و به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ادامه داد: ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار آن نیز نیمه اول بهمن ماه امسال بصورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس به بهره برداری رسید و بقیه پروژه نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چنانچه کسری اعتبار مورد نیاز وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تامین شود مابقی آن به مرور در سال بعد به بهره برداری می رسد.

عزیزی تصریح کرد: در توسعه کشت های متراکم گلخانه‌ای نیز سطح زیر کشت در دولت تدبیر و امید از ۵ هکتار به ۸۵ هکتار افزایش پیدا کرده و ۳۵۰ هکتار هم در حال احداث است.

وی با بیان اینکه طراحی و آماده سازی بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور به مساحت ۱۶۰۰ هکتار در پارس آباد مغان ایجاد می شود گفت: این امر موجب حضور سرمایه گذاران بزرگ در استان شده و ۲۰ درصد از کل تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای گلخانه‌های کشور در دو سال گذشته توسط استان اردبیل جذب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: از جمله موفقیت های دیگر استان در بخش کشاورزی در این دولت می توان به افزایش سامانه های نوین آبیاری از ۲۰ هزار هکتار به ۶۵ هزار هکتار و جذب محصولات کشاورزی در صنایع تبدیلی از ۵۸۰ هزار تن به ۱۸۰۰ تن اشاره کرد.

عزیزی با اشاره به موفقیت های استان در بخش صنعت نیز گفت: در حال حاضر ۷ واحد بزرگ شیرآلات بهداشتی با ظرفیت تولید سالانه ۳ میلیون عدد، ۵۰ درصد نیاز کشور و ۵۶ هزار تن انواع لاستیک خوردو ۲۵ درصد نیاز کشور سالانه در استان اردبیل تولید می شود.

وی تصریح کرد: همچنین سالانه ۶ میلیون ورق روکش درب ملامینه ۹۰ درصد نیاز کشور و سالانه ۲۰۰ هزار مترمکعب ام دی اف ۲۰ درصد نیاز کشور در استان تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارسال می شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ظرفیت تولید ام دی اف استان با راه اندازی سه طرح بزرگ جدید تا شهریور ماه سال آینده به ۷۵۰ هزار مترمکعب می رسد.

عزیزی در رابطه با توسعه کار آفرینی در مناطق روستایی نیز گفت: از سال ۱۳۹۷ تا حال در اجرای قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اردبیل در بخش‌های مختلف اقتصادی برای ۳هزارو ۱۷۵ طرح و واحد اقتصادی ۴۰۶ میلیارد تومان با پیش بینی ۴هزارو ۹۰نفر اشتغال زایی شده است.


میزان

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...