نسخه چاپی

ساخت هتلی با طبقات غیرقانونی در شمال پایتخت

عکس خبري -ساخت هتلي با طبقات غيرقانوني در شمال پايتخت

در جلسه علنی هفته گذشته شورای شهر تهران بود كه "قناعتی" عضو هیات رییسه شورا در مورد ساخت هتلی با طبقات غیرقانونی در منطقه ۲ تهران هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، قناعتی گفت: این هتل در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر ساخته شده است و این در حالی است که کمیسیون ماده ۵ مجوز ۱۶ طبقه بنا و منفی سه طبقه پارکینگ را به مالکان پروژه داده است.



وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخلف شهردار منطقه افزوده بود: شهردار منطقه 2 برخلاف رأی کمیسیون ماده 5 مجوز احداث سه طبقه اضافه به روی بنا و دو طبقه اضافه در طبقات منفی داده است.



قناعتی همچنین در جلسه شورا با طرح این سوال که شهردار منطقه براساس چه مجوزی این حکم را داده است، گفت: قرار است در طبقه 19 این پروژه استخری ساخته شود که استحکام بنا را زیر سوال می‌برد.





وی با تاکید دوباره سخنان گذشته خود با ارائه اسنادی افزود: مدتی قبل مالک این هتل از شهردار منطقه 2 درخواست ساخت 19 طبقه می‌کند، اما این مساله در کمیسیون ماده 5 که بالاترین مقام تصمیم‌گیری در ساخت و سازهای خارج از طرح تفصیلی است، رد می‌شود و با این حال باز هم سازندگان هتل با استناد با نظر شهردار منطقه 2 نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام می‌کنند.



قناعتی عنوان کرد: نه تنها ساخت استخر در طبقه آخر این هتل غیرقانونی است، بلکه این هتل سه طبقه دیگر نیز به صورت غیرقانونی ساخته است.



عضو هیات رییسه شورای شهر با اشاره به تغییر کاربری یکی از پارکینگ‌های این هتل گفت: براساس پروانه مقرر است علاوه بر نیم طبقه‌ای که وجود دارد 16 طبقه نیز بر روی همکف ساخته شود؛ اما حالا نه تنها سازنده اقدام به ساخت سه طبقه اضافی‌تر کرده، بلکه بر روی آن نیز استخری ایجاد کرده است.




با ساخت استخر مخالف نیستیم؛ اما...



قناعتی با بیان اینکه ما مخالف استخر نیستیم، گفت: با این حال باید حجم آب وارداتی به این استخر مورد محاسبه قرار گیرد، چراکه قرار است استخری با ابعاد 1350 متر مربع در طبقه آخر این هتل ایجاد شود و همچنین براساس برنامه ارائه شده از سوی مالک قرار است در طبقه نوزدهم، مجتمع پذیرایی ساخته شود و جای سوال است که چگونه می‌توان تعداد طبقات اضافی بر سازه‌ای که برای 16 طبقه در نظر گرفته شده، ساخت.



وی با اشاره به مخالفت کمیسیون ماده 5 برای ساخت طبقاتی اضافی یادآورشد: با این حال این اقدام صورت گرفته و جای سوال است که شهردار منطقه 2 با توجه به مخالفت ماده 5 چگونه اجازه ساخت طبقات اضافی را به سازندگان این هتل در یک کمیسیون داخلی و منطقه‌ای داده است.



قناعتی در پایان گفت: درحالی پرونده این هتل 19 طبقه در کمیسیون ماده 100 در حال بررسی است که ساخت این هتل بزرگ در منطقه 2 بدون هیچ وقفه‌ای در حال انجام است.

۱۳۹۳/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...