نسخه چاپی

حكم جلب عاملان حمله شیراز صادر شد

وكیل علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دادستان شیراز دستور جلب عاملان حمله به این نماینده مجلس را صادر كرده است.

به گزارش نما، مصطفی ترک همدانی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مقطع کنونی، منتظر هستیم تا اقدامات قضایی لازم برای رسیدگی به این پرونده صورت گیرد.

وکیل علی مطهری که پس از حمله 18 اسفند 93 معترضان به این نماینده مجلس در شیراز با دستور کار اقامه دعوا و پیگیری حقوقی شکایت در این رابطه در شیراز حضور دارد گفت: غروب دوشنبه 25 اسفند در دیدار با سردار ذوالفقاری معاون وزیر کشور و رییس هیات تحقیق این وزارتخانه درباره وقایع شیراز، نکاتی را به صورت مکتوب از طرف موکلم اعلام کردم.

ترک همدانی گفت: این نکات شامل شرح ماوقع، میزان قصور و تقصیر مقصران و محرکین حمله کنندگان به آقای دکتر مطهری و همچنین پشتیبان ها و مباشرین حمله کنندگان بود.

وی افزود: گفت و گوها و مطالب این جلسه محرمانه است و نمی توان گزارشی از آنها ارایه داد.

وکیل علی مطهری گفت: با توجه به پیگیری های خوب استاندار فارس گمان می کنم که به زودی نتیجه بررسی هیات تحقیق وزارت کشور مشخص شود.

ترک همدانی گفت: به صورت روزانه درتماس با آقای مطهری گزارشی از روند پیگیری های حقوقی این پرونده را ارایه می کنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان رضایت از روند رسیدگی به این پرونده گفت: نتیجه حاصله برای موکل اینجانب و رضایتمندی وی زمانی است که مقصرین و مجرمین این حادثه پس از شناسایی محاکمه و مجازات شوند.

وکیل مطهری در پاسخ به پرسشی درباره جبران شدن خسارت های وارده به خودرو حامل علی مطهری در سفر به شیراز گفت: استانداری تعمیرات خودرو را برعهده گرفته و هزینه ها را پرداخت کرده است و همچنین حامیان دکتر مطهری مبالغی را به این راننده به عنوان خسارت پرداخت کرده اند.

ترک همدانی در پاسخ به این پرسش که آیا در ارتباط با شعارنویسی بر روی خودروی خودش در شیراز با مضمون 'اخطار اول' شکایتی را در دستگاه قضایی طرح کرده است گفت: به خاطر فشردگی روند رسیدگی به پرونده آقای مطهری هنوز فرصت اقامه دعوا برای پرونده خودم را نداشته ام.

وی ادامه داد: قصد دارم شکایتی را نیز درباره شعارنویسی بر روی خودروی خودم که عصر شنبه بیست و سوم اسفند هنگام زیارت مرقد سیدعلاالدین حسین (ع) در شیراز رخ داد به مراجع قضایی ارایه کنم.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دوشنبه 18 اسفند93 در فرودگاه شیراز و در مسیر رهسپاری به محل سخنرانی اش در دانشگاه شیراز، مورد حمله برخی افراد قرار گرفت.

پس از آن که معترضان شیشه های خودرو حامل مطهری را با سنگ و چوب شکستند، راننده خودرو با سرعت به حرکت درآمد اما تعدادی موتور سوار به تعقیب او پرداختند.

راننده خودرو پس از این تعقیب، وارد کلانتری میدان گل سرخ شیراز شد و بیش از سه ساعت را در محاصره معترضان در این حوزه انتظامی گذراند.

در حالی که مطهری تاکید داشت که برای سخنرانی و دعوت دانشگاه به شیراز آمده است و باید مقدمات فراهم می شد مسوولان استانی و شهرستانی شیراز وی را متقاعد به برگشت به تهران کردند.

وزیر کشور، پنجشنبه 21 اسفند 93 دستور رسیدگی و تحقیق در باره این حادثه داد.

سیدمحمد احمدی استاندار فارس شنبه 23 اسفندماه گفت: مقدمات شناسایی مهاجمان و معرفی آنان به مقامات قضایی استان فارس فراهم شده است.

۱۳۹۳/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...