نسخه چاپی

پیشنهاد تلخ نوروزی

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به مردم پیشنهاد كرد در صورت تمایل به خوردن شكلات ضمن مدیریت كالری دریافتی، از نوع تلخ آن بیشتر استفاده كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو پیشنهاد کرد مردم در صورت تمایل به مصرف شکلات از انواع تلخ آن استفاده کنند.

دیناروند با اشاره به معضل و دغدغه اصلی حوزه سلامت کشور که به سمت افزایش بیماری‌های غیر واگیر در حرکت است، گفت: پیشگیری از بروز بیماری چاره اصلی مقابله با بیماری‌های مختلف است و در این خصوص اصلاح شیوه زندگی و اصلاح تغذیه و غذای جامعه از ضروریات است لذا در تمامی ایام به خصوص ایام عید نوروز علی رغم اینکه ذائقه شان به سمت شکلات‌های شیرین میل می‌کند توجه داشته باشند که در مصرف این فرآورده‌ها زیاده روی نکنند.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین خاطرنشان کرد: از آنجا که مهمترین اولویت‌های امروز تغذیه در کشور توجه به میزان کالری دریافتی و جلوگیری از بروز چاقی است و شکلات و شیرینی منشا کالری هستند به مردم توصیه می‌شود از مصرف بیش از حد کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، نمک، قند و شکر که در پذیرائی‌های عید نوروز در آجیل و شکلات و غیره بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اجتناب کنند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...