نسخه چاپی

توصیه های نوروزی حسن روحانی به مردم

رییس جمهوری همچنین برای مردم ایران در ایام نوروز آرزوی سلامتی كرد و گفت: از خدای متعال سال بسیار خوب و شادی را خواهانم. ان شاء الله سال آینده سال بهتری برای كشور و ملت ما خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه پس از پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال 1393 در جمع خبرنگاران با درود و سلام به روح بلند فاطمه اطهر(س) اظهارداشت: امسال ایام عید رنگ و بوی فاطمی خواهد داشت.

وی با بیان این که سالی که گذشت به رغم برخی سختی ها و مشکلات، در مجموع ملت، دولت خدمتگزار و کشور مشمول الطاف الهی بود، افزود: در سالی که هنوز سایه تحریم بالای سر ملت ایران بود، خداوند به ما کمک کرد، سالی که با خشکسالی و مشکلات اقلیمی دست و پنجه نرم کردیم و همچنین قیمت نفت کاهش یافت اما به رغم همه اینها موفقیت های بزرگی را ملت ایران در صحنه های مختلف به دست آورد.

رییس دولت تدبیر و امید با یادآوری این نکته که در صحنه سیاست خارجی موفقیت های بسیار خوبی داشتیم، توضیح داد: روابط ما با همسایگان و کشورهای جهان، مذاکراتی که با کشورهای مختلف از جمله 1+5 داشتیم و در تمامی این زمینه ها گام های رو به پیش گذاشتیم و موفقیت هایی را کسب کردیم و در زمینه روابط با همسایگان امروز نسبت به سال گذشته روابط بهتری داریم.

روحانی با یادآوری برنامه ریزی های انجام شده در روابط اقتصادی با کشورهای همسایه برای سال های پیش رو، گفت: حجم تجارت و روابط اقتصادی ما با کشورهای همسایه در برخی موارد به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما در زمینه تعامل با جهان توانستیم به لطف خدا، حمایت مردم و هدایت و حمایت های رهبر معظم انقلاب گام های خوبی برداریم.

رییس جمهوری در زمینه مسایل اقتصادی نیز اظهارداشت: با وجود این که مشکلات اقتصادی پایان نیافته و مردم همچنان در زندگی با مشکلات اقتصادی مواجه هستند اما آمارها و شاخص ها به ما می گوید موفقیت های قابل ملاحظه ای داشتیم که حاکی از حمایت، حضور، کمک و تلاش مردم در زمینه های مختلف بوده است.

روحانی با بیان این که حجم صادرات غیرنفتی ما در سالی که گذشت یک رکورد بود، خاطرنشان کرد: ما به حدود 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی رسیدیم و امیدواریم سال آینده با همت همه تولیدکنندگان در کشور وضع بهتری داشته باشیم.

وی به دستاوردهای بخش کشاورزی، صنعت، معدن اشاره کرد و گفت: تا همین ماه های آخر فکر نمی کردیم بودجه عمرانی ما در سال 93 به 30 هزار میلیارد تومان برسد که با حجم 21 هزار میلیارد تومان امسال و 13 هزار میلیارد تومان سال قبل تفاوت های بسیار زیادی دارد و همه اینها موفقیت هایی از جانب خداوند بوده که شامل حال مردم ما شده است.

رییس قوه مجریه یادآور شد: وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش بهداشت، درمان و سلامت کار بسیار بزرگی انجام داده و هشت میلیون نفر را زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.

* تهران امسال نسبت به سال گذشته 44 روز بیشتر هوای سالم داشت

روحانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های اجتماعی، رفاهی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، فرهنگ و هنر و مسایل محیط زیست، اظهارداشت: در یک فرصت بهتر باید به آمار و ارقام در این زمینه ها اشاره شود، اما همین قدر بگویم که در حوزه محیط زیست، تهران سال 93 نسبت به سال 92، 44 روز بیشتر هوای پاک و سالم داشت و این حاکی از آن است که با وجود مشکلات فراوان موجود در زمینه محیط زیست، گام های بسیار خوبی برداشته ایم.

وی ادامه داد: به لطف و رحمت الهی نسبت به این مردم و همچنین حضور و حمایت ملت و حمایت های رهبر معظم انقلاب کاملا مطمئن هستم ما در سال آینده در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگ و همچنین سیاسی که دو انتخابات پیش رو داریم پیشرفت های بسیار خوبی خواهیم داشت.

* مردم مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند

رییس جمهوری همچنین برای مردم ایران در ایام نوروز آرزوی سلامتی کرد و گفت: از خدای متعال سال بسیار خوب و شادی را خواهانم. ان شاء الله سال آینده سال بهتری برای کشور و ملت ما خواهد بود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ایام نوروز تصریح کرد: در این ایام آرزوی سلامتی و سفر خوب را برای مردم دارم و درخواست می کنم که برای سلامت جان خود، مقررات راهنمایی و رانندگی و حفظ محیط زیست را مراعات کنند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...