نسخه چاپی

صدور قطعنامه فصل هفتمی سازمان ملل نیرنگ استكبار جهانی است

اتحادیه دانشجویان مستقل تاكید كرد: پذیرش قطعنامه‌ای تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل بهانه به دست كسانی می‌دهد كه می‌خواهند با تاكید بر غیرصلح‌آمیز بودن برنامه هسته ای تحریم‌های بیشتری را تحمیل كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور بیانیه ای به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه مبنی بر احتمال پذیرش قطعنامه ای تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نزدیک به یک دهه از مناقشه هسته ای که کشور های غربی در مورد پرونده هسته ای ایران بوجود آورده اند می گذرد. در این مدت بارها و بارها کشور های غربی و مخصوصا ایالات متحده آمریکا سعی در القا این موضوع داشته اند که برنامه هسته ای ایران در راستای ساخت بمب اتم و به تبع آن نقض صلح است. هر چند که در این مورد افکار بیدار و اذهان هوشیار همواره این سوال را از همین کشور ها می پرسیدند که آیا کسی که تاکنون جز سلاح های متعارف جنگی نه سلاحی ساخته و نه از آنها استفاده کرده است؛ ناقض صلح است یا آن کشوری که هم بمب اتم می سازد و هم آن را بر روی میلیون ها انسان امتحان کرده و می کند ناقض صلح است؟

اما با تمام این مسائل بازهم کشور های غربی سعی داشته اند تا اتهاماتی که به ایران می زنند را بدون داشتن یک استدلال محکمه پسند و عقلانی درست و صحیح جلوه دهند. و در مقابل مسئولین جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها این گونه اتهامات را رد کرده اند و بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشور تاکید می کنند. این روند چه در زمانی که حجت الاسلام روحانی به عنوان نماینده کشور در مذاکرات با سه کشور اروپایی حضور پیدا می کرد و چه در زمان نمایندگی آقایان لاریجانی و جلیلی با گروه 5+1 مشهود و عیان است. البته تیم کنونی و مخصوصا سرپرست این تیم جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف نیز این موضوع را همواره مورد تاکید قرار داده اند که برنامه هسته ای ایران برنامه ای کاملا صلح آمیز و برای موضوعات صلح آمیز چون تولید برق، تولید رادیو دارو ها، کشاورزی و ... می باشد.

اما آن چیزی که مورد توجه و تعجب ما شده، مصاحبه ای است که اخیرا وزیر محترم امور خارجه کشورمان با نشریه صدا انجام دادند و در آنجا به این موضوع اشاره می کنند که توافق احتمالی با گروه کشورهای 5+1 در قالب یک قطعنامه فصل هفتمی منشور سازمان ملل متحد مورد تایید قرار می گیرد و تمام کشورهای عضو این سازمان ملزم به رعایت آن هستند.

حال سوال ما از ایشان این است که آیا می دانند که موضوع فصل هفتم منشور سازمان ملل در مورد مقابله با کشور های ناقض صلح می باشد؟ آیا می دانند قطعنامه ای که ایشان از آن دم می زنند در صورتی که به عنوان یک قطعنامه فصل هفتمی صادر شود به معنی قبول غیر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشور است؟ آیا می دانند که پذیرش چنین قطعنامه ای تنها بهانه ای مناسب به دست کسانی می دهد که می خواهند با تاکید بر غیر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشور تحریم های بیشتری را تحمیل کنند؟

خوب است این نکته را به مسئولین مذاکره کننده یادآور شویم که در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی یکی از شروطی که مسئولین کشور برای پذیرش آتش بس و امضای صلح نامه قرار داده بودند متجاوز شناخته شدن عراق از سوی سازمان ملل بود. یعنی با وجود تمام خسارات که در طول این مدت متحمل شده بودیم حاضر نشدیم تا به عنوان یک کشور صلح طلب معرفی نشویم و دست از دفاع و مبارزه با کشور متجاز بر داریم. حال چه شده است که در موضوعی که متهم اصلی طرف غربی است ما حاضر شدیم که این اتهام را بر خود وارد بدانیم و طبق فصل هفتم منشور سازمان ملل به توافق برسیم.

مطمئنا صدور قطعنامه ای تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خدعه و نیرنگ استکبار جهانی به سرمداری آمریکا است و تیم مذاکره کننده بخاطر نشان دادن حسن نیت قصد پذیرش آن را دارد؛ ولی اعضای تیم مذاکره کننده باید بدانند که پذیرش این موضوع در واقع نقض غرض ما از مذاکرات است. چرا که ما در این مدت همواره سعی داشته ایم تا به دنیا ثابت کنیم که برنامه هسته ای ما صلح آمیز است که البته و به یقین چنین بوده و ما هرگز به دنبال بمب هسته ای نبوده، نه هستیم و نه خواهیم بود و این بر همه جهانیان مبرهن است.

در پایان ما دانشجویان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور از مسئولین مذاکره کننده می خواهیم که با دقت بیشتر و هوشیاری کامل تری به مذاکرات بپردازند و توجه داشته باشند که دشمن بسی حربه در آستین دارد.

والسلام علی عبادالله الصالحین و المجاهدین فی سبیله

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور

۱۳۹۳/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...