نسخه چاپی

تعطیلات سال ۹۴ چگونه است؟

تعداد روزهای كاری و سنگینی كفه ترازوی روزهای تعطیل در آغاز هر سال به یكی از بحث برانگیزترین موضوعات تبدیل می‌شود، به طوری كه گاهی برخی از زیاد بودن تعداد روزهای تعطیل در تقویم رسمی گلایه دارند.

به گزارش نما به نقل از آنا، اگرچه هر ساله ۴ روز ابتدای سال جدید جزء تعطیلات رسمی به حساب می‌آید و پس از آن مراکز دولتی و برخی ارگان‌های بخش خصوصی روز کاری خود را از سر می‌گیرند، با این حال، عموما به علت مرخصی‌های دو هفته‌ای کارکنان، عملا واحدهای کاری مدت بیشتری را در تعطیلی به سر می‌برند.

نگاهی به تعطیلات سال ۹۴ نشان می‌دهد که تعداد روزهای تعطیل این سال قابل توجه است. در میان ۱۲ ماه سال جدید، ‌فروردین ماه با ۶ روز تعطیلات رسمی، ۴ روز جمعه و ۴ روز پنجشنبه -که در تهران روز تعطیل نهادهای دولتی است، بیش‌ترین روزهای تعطیل را به خود اختصاص داده است.

در سال جدید مجموعا ۲۳ روز تعطیل رسمی، ۵۲ روز جمعه و ۵۲ روز پنجشنبه است. البته ۵ روز پنجشنبه‌ها با مناسبت‌های مختلف مصادف و جز تعطیل رسمی محسوب می‌شوند.

با احتساب پنجشنبه‌ها و سایر روزهای تعطیل، هر فرد ۱۲۲ روز از ۳۶۵ روز یعنی یک سوم سال ۹۴ را تعطیل خواهد بود. همچنین اگر تعطیلات پنج‌شنبه‌ها در نظر گرفته نشود، تعداد روزهای کاری سال ۹۴، ۲۹۰ روز خواهد بود و به این ترتیب ۷۵ روز تعطیل خواهد بود.

با وجود انتقادهای فراوان به زیاد بودن تعداد روزهای تعطیلات رسمی، دولت پیشین همواره از این موضوع دفاع کرد و حتی خواهان افزایش روزهای تعطیل در تقویم رسمی بود. از سوی دیگر نمایندگان مجلس نیز، تعطیلی عید فطر را از یک روز به ۲ روز افزایش دادند.

روزهای تعطیل سال ۹۴

تعطیلات رسمی ۲۳

جمعه‌ها ۵۲

پنج‌شنبه‌ها ۵۲

۵ روز از تعطیلات رسمی با پنج‌شنبه‌ها مصادف است.

۱۳۹۴/۱/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...