نسخه چاپی

تعطیلات نوروز، دور از كرونا

عکس خبري - تعطيلات نوروز، دور از کرونا

یكی از مسائلی كه انسان‌ها در جوامع مختلف تجربه می‌كنند، تعطیلات است. در زمان تعطیلات اغلب انتظار افراد این است كه روزهای خوب و آرام و شادی را كنار یكدیگر سپری كنند.



به گزارش نما یکی از مسائلی که انسان‌ها در جوامع مختلف تجربه می‌کنند، تعطیلات است. در زمان تعطیلات اغلب انتظار افراد این است که روزهای خوب و آرام و شادی را کنار یکدیگر سپری کنند.

در سالی که سپری شد، شیوه و سبک زندگی افراد به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ تغییر کرد و بیشتر آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری یا نیمه‌حضوری صورت گرفت.

محدودیت‌هایی که در رفت‌وآمد و معاشرت‌ها وجود داشت، باعث ایجاد دوری و دلتنگی، افسردگی و رخوت در افراد شده است.

به‌خصوص کودکان و نوجوانان اعتراض زیادی را در خانواده مطرح می‌کردند.با توجه به این‌که این محدودیت همچنان ادامه دارد، بنابراین لازم است برای جلوگیری از افسردگی، رخوت و احساس نارضایتی که در کودکان و بزرگسالان شکل‌گرفته، برنامه‌ای که قابلیت اجرایی داشته باشد برای خانواده‌ها در نظر گرفته شود. همچنین در برنامه‌ریزی باید محدودیت‌ها و مراقبت‌ها در نظر گرفته شود.

برای کودکان می‌توان از انواع بازی‌های خانگی و فعالیت‌های خانوادگی بهره گرفت. انجام فعالیت‌های ورزشی روزانه در منزل نیز می‌تواند کمک کند تا خلق کودکان متعادل باقی بماند اما همچنان برخی افراد هستند که بدون توجه به محدودیت‌ها اقدام به سفرهای غیرضروری یا بیرون‌رفتن می‌کنند که این مسأله ممکن است در کوتاه‌مدت باعث شادابی و افزایش انرژی شود اما در بلندمدت ممکن است باعث بیماری جسمی و مبتلاشدن و انتشار بیماری شود.

برای کاهش تنش در خانواده می‌توان قبل از شروع تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی کرد برنامه‌های تدوین‌شده با درنظرگرفتن روحیات همه اعضای خانواده تنظیم شود تا کیفیت رابطه داخل خانواده صدمه نخورد.

دکتر مهرنوش دارینی - روان شناس و مشاور / روزنامه جام جم

۱۳۹۹/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...