نسخه چاپی

اروپا به دنبال سهمیه بیشتر در جام جهانی

دبیركل یوفا از شانس بالای قاره اروپا برای سهمیه بلیشتر در دوره بعدی جام جهانی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از وبسایت نود، در حالی به انتخابابت فیفا برگزار می‌شویم که یکی از بحث های مورد نظر در بین نامزدهای انتخابات بزرگترین نهاد فوتبالی جهان سهمیه قاره اروپا برای دوره های بعدی جام جهانی است. جیانی اینفانیتو دبیرکل یوفا اعتقاد دارد شانس خوبی وجود دارد که در آینده بیش از ۱۳ کشور از اروپا مجوز حضور در جام های جهانی را به دست بیاورند.

در جام جهانی اخیر در برزیل سیزده تیم از اروپا سهمیه را دریافت کردند و این تعداد برای جام جهانی ۲۰۱۸ در خاک روسیه به چهارده خواهد رسید. با این حال دبیر کل یوفا اعتقاد دارد با توجه به قهرمانی سه تیم اروپایی در سه جام اخیر، سهمیه اروپا باید بیشتر شود. در واقع سران اتحادیه فوتبال اروپا معتقد هستند این قاره با توجه به قهرمانی در سه دوره اخیر جام جهانی باید ۱۶ تیم در جام جهانی داشته باشد چرا که هر دوره چند تیم بزرگ از این قاره نمی‌تواند به دلیل محدودیت موجود در جام جهانی شرکت کند. مانند سوئد، ترکیه و ولز در دوره قبل.

دبیرکل یوفا در گفتگو با یوفا گفت: همه ما می دانیم موضوع حضور تیم‌های اروپایی در جام جهانی چقدر پیچیده است. فکر می کنم شانس خوبی وجود دارد که تیم های بیشتری از اروپا وارد مسابقات شوند. باید به این نکته توجه کرد که ۱۹ تیم از ۲۳ تیم رده بندی فیفا اروپایی هستند. سه قهرمان اخیر جام جهانی اروپایی بوده اند و مطمئنا عادلانه است اگر انتظار داشته باشیم نماینده های بیشتری در این مسابقات داشته باشیم. ما چیز زیادی نمی خواهیم. ما انتظار بیش از یک سهمیه بیشتر را داریم، اما حتی یک سهمیه بیشتر (روسیه در جام جهانی آینده به عنوان میزبان) هم می تواند نشانه خوبی باشد که بدانیم شایستگی های ورزشی در این بین ملاک هستند. گمان نمی کنم فیفا تعداد نماینده های ما را کاهش دهد.

سال آینده حضور روسیه به عنوان میزبان در جام جهانی قطعی شده است و فیفا قصد دارد ۱۳ تیم سهمیه این قاره را بدون روسیه میزبان درد نظر بگیرد.

اینفانتینو در ادامه گفت:‌نمی توان سهمیه های اروپا از طریق مسابقات مقدماتی را کمتر از ۱۳ نماینده تصور کرد و برنامه ریزی های لازم برای مسابقات مقدماتی انجام شده است. ما چندان اهل شایعه پراکنی و سخنرانی نیستیم و تیم هایمان در زمین های فوتبال ارزش های خود را بیش از آنچه در توان ما باشد، نشان می دهند.

۱۳۹۴/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...