نسخه چاپی

پیروزی های بسیج مردمی عراق علیه «داعش» جهانیان را مبهوت كرد

معاون اول رئیس ‌جمهوری عراق تاكید كرد كه موفقیت ها و پیروزی های بسیج مردمی عراق در مناطق مختلف عملیاتی این كشور علیه «داعش» جهانیان را مبهوت كرد.

به گزارش نما، «نوری المالکی»، معاون اول رئیس ‌جمهوری عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون این کشور در گفتگو با فارس در بغداد تاکید کرد که پیروزی های متوالی وسریع نیروهای بسیج مردمی و امنیتی عراق علیه «داعش» بخصوص پس از آنکه همه به این باور رسیده بودند که امکان شکست دادن این گروه تروریستی تکفیری جز با خواست و اراده جامعه بین المللی نیست، همه را مات و متحیر کرد.

معاون اول رئیس ‌جمهوری عراق با بیان اینکه نیروهای بسیج مردمی و نیروهای نظامی و امنیتی عراق شکست های سنگینی را به داعش وارد کردند، اظهار داشت: عناصر داعش امروز تلاش دارند، در کنار پیشروی نیروهای مردمی و نظامی با برداشتن غنایم هرچه بیشتر، از عراق فرار کنند.

مالکی افزود: جامعه بین المللی با ظهور القاعده می بایست علیه این گروه بسیج می شد و هم اکنون نیز با ظهور داعش باید چنین کاری را می کرد که خطری بزرگ علیه جامعه جهانی بشمار می آید، اما این اعلام همبستگی دیر هنگام صورت گرفت، با این حال ما از این امر دیر هنگام نیز استقبال می کنیم.

با این حال مالکی از برخی اظهارنظرها درباره گروه های بسیج مردمی که اهل سنت را هدف قرار می دهند، انتقاد کرد و گفت: پاسخ این اتهامات حضور و مشارکت عشایر و نیروهای بسیج مردمی اهل سنت در این گروه هاست.

وی تاکید کرد: برخی گزارش های منتشر شده از سوی سازمان های بین المللی دارای پیشینه سیاسی است که با نقشه های جدید ترسیم شده برای منطقه در ارتباط است.

مالکی با بیان اینکه همه ارتش های جهان ممکن است، در نبردها مرتکب اشتباهاتی شوند، از همه طرف ها خواست از نیروهای امنیتی عراق که تاکنون موفقیت ها و پیروزی هایی علیه داعش بدست آورده اند، حمایت کنند و نیروهای بسیج مردمی همچنان به مبارزات خود ادامه دهند.

۱۳۹۴/۱/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...