نسخه چاپی

صعودقیمت طلا درپی حمله نظامی عربستان

قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال انتشار آمار‌های ضعیف از اقتصاد آمریكا و تهاجم نظامی عربستان به یمن 8.38 دلار افزایش یافت و به 1203.85 دلار رسید.

به گزارش نما به نقل از فارس: قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال انتشار آمار‌های ضعیف از اقتصاد آمریکا و تهاجم نظامی عربستان به یمن 8.38 دلار افزایش یافت و به 1203.85 دلار رسید.

طلا برای هفتمین جلسه متوالی در معاملات امروز افزایش یافت و به از 1200 دلار فراتر رفت.

آمارهای اقتصادی نه چندان قوی آمریکا، گمانه‌زنی‌ها در مورد حفظ نرخ بهره بانکی آمریکا از سوی بانک مرکزی این کشور را تقویت کرده است و این امر سبب افزایش قیمت این فلز گران بها شده است.

هر اونس طلا با افزایش 8.38 دلاری 1203.85 دلار صعود کرد. در ساعات اولیه معاملات به 1200 دلار رسیده بود که بالاترین رقم از 6 مارس تاکنون به شمار می‌رود.

یک تاجر فلزهای گران‌بها در هنگ‌کنگ در این‌باره به رویترز گفت: مقداری مقاومت در سطح 1200 دلار وجود داشت. در صورتی که ارزش دلار بیشتر کاهش یابد و آمارهای ضعیف ‌تری منتشر شود قیمت‌ها می‌تواند افزایش بیشتری یابد.

به عقیده دیگر تاجران، متوسط حرکت 100 روزه طلا در نزدیکی 1209 دلار نیز یک سطح کلیدی برای رصد است.

با انتشار آمارهای اقتصادی ناامیدکننده که موجب تقویت موضع فدرال رزرو شد، ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها کاهش یافت.

آمارها در روز چهارشنبه نشان داد که طرح‌های مخارج سرمایه‌گذاری تجاری در آمریکا برای ششمین ماه متوالی در ماه فوریه کاهش یافته و این امر موجب شده است تا اقتصاددانان رشد اقتصادی کمتری را برای سه ماه نخست برآورد کنند.

رشد اقتصادی کمتر می‌تواند فدرال رزرو را به تاخیر در افزایش نرخ بهره بانکی ترغیب کند، حرکتی که ارزش دلار را پایین می‌کشد.

همچنین تنش‌های ژئوپلتیکی نیز سبب افزایش قیمت طلا شد. عربستان سعودی به همراه برخی از کشورهای هم‌پیمان خود به یمن حمله نظامی کرد.

با این حال، سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز طلا همچنان هوشیار هستند به طوریکه گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان همچنان شاهد خروج سرمایه‌ است.

ذخایر این صندوق 0.2 درصد در روز چهارشنبه کاهش یافته است و به 743.21 تن رسیده است. همچنین تقاضای فیزیکی طلا به دنبال افزایش قیمت‌ها کند شده است.

۱۳۹۴/۱/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...